20 میلیون نفر در چهار کشور "گرسنه"اند

20 میلیون نفر در چهار کشور
شنبه 21 اسفند 1395 - 22:56

سازمان ملل، کمک فوری جامعه بین المللی را به مردم قحطی زده کشورهای سومالی، سودان جنوبی، نیجریه و یمن خواستار شد.

العالم - آفریقا - خاورمیانه

به گزارش رسانه ها، سازمان ملل مجدداً درباره ابعاد گسترده بحران انسانی در چهار کشور آفریقا و غرب آسیا (خاورمیانه) هشدار داد و اعلام کرد بیش از بیست میلیون نفر در سومالی، سودان جنوبی، نیجریه و یمن با قحطی و گرسنگی شدید روبرو هستند و این بزرگترین بحران انسانی دنیا از سال 1945 میلادی تاکنون به شمار می رود.

اندی مور، خبرنگار بی بی سی در حالیکه تصاویری از دختر خردسال و بیماری در یمن پخش می شد، گزارش داد؛ فاطمه در کشوری زندگی می کند که هفت میلیون گرسنه دارد و دو سوم جمعیت آن به کمک های غذایی نیاز دارند. طبق گزارش ها، مشکل قطحی در این چهار کشور اکنون بزرگترین بحران پیش روی سازمان ملل از زمان تشکیل آن در سال 1945 میلادی است. استفن او برایان، مسئول هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل می گوید:ما در دوره حساسی از تاریخ خود قرار داریم. هم اکنون و در ابتدای سال نو میلادی، ما با بزرگترین بحران انسانی از زمان شکل گیری سازمان ملل روبرو هستیم. امروز بیش از بیست میلیون نفر در چهار کشور با قطحی و گرسنگی روبرو هستند.

در سودان جنوبی، بیش از یک میلیون کودک دچار سوء تغذیه حاد هستند و این کشور با شیوع بیماری وبا نیز دست به گریبان است. سازمان ملل اعلام کرد برای سیر کردن گرسنگان به دریافت  چند میلیارد دلار کمک از جامعه بین المللی نیاز دارد، اما تاکنون فقط بخشی از این پول تأمین شده است. یِنس لارک سخنگوی سازمان ملل می گوید: امسال،کل مبلغ لازم برای (کمک به) سودان جنوبی، یک میلیارد و ششصد میلیون دلار برآورد می شود. تاکنون، ما فقط نه ممیز سه دهم درصدِ این رقم را دریافت کردیم و نیاز مبرم به کمک های بیشتر وجود دارد.

به گفته خبرنگار بی بی سی، سازمان ملل معتقد است می توان با قحطی مقابله کرد، اما کشورهای دنیا باید همین الان (برای کمک به مردم قحطی زده) دست به جیب شوند.

پربیننده ترین خبرها