صدور کیفرخواست برای افسران اطلاعاتی روس در آمریکا

صدور کیفرخواست برای افسران اطلاعاتی روس در آمریکا
چهارشنبه 25 اسفند 1395 - 20:38

قائم مقام وزارت دادگستری آمریکا از صدور کیفرخواست برای چهار نفر از جمله دو افسر اطلاعاتی روسیه در ارتباط با سرقت اطلاعات از پایگاه اینترنتی یاهو خبر داد.

مری مک کورد قائم مقامِ معاون دادستان کل آمریکا امروز(چهارشنبه) در کنفرانس خبری خود گفت: ما اینجا هستیم تا از اقدام بزرگ مأموران قانون (آمریکا) در ارتباط با یکی از بزرگترین موارد سرقت اطلاعات در تاریخ آمریکا خبر دهیم. ما امروز، صدور کیفرخواست برای چهار نفر را اعلام می کنیم که مسئول هک کردن (نفوذ رایانه ای) سال 2014 میلادی به شبکه یاهو، سرقت اطلاعات از حدود دست کم پانصد میلیون حساب کاربری شخصی در سایت یاهو و استفاده از این اطلاعات برای دسترسی به محتوای حساب های کاربری یاهو و دیگر ارائه دهنده خدمات ایمیل، هستند.

متهمان شامل دو افسر سرویس امنیت فدرال روسیه و همچنین دو هکرِ مجرم دیگر می شود که این افسران برای نفوذ به شبکه ها با آنها تبانی کردند. دمیتری دوکوچایف Dmitry Dokuchaev و ایگور ساسچن Igor Sushchin که هر دو افسران سرویس امنیت فدرال روسیه هستند با حمایت، هدایت، تسهیل فعالیت و پرداخت پول به هکرهای مجرم از آنها خواستند که با نفوذ به رایانه ها در آمریکا و سایر جاها، اطلاعات گردآوری کنند.

این دو افسر با همدستان خود الکسی بیلان Aleksey Belan  و کریم براتوف Karim Baratov همکاری کردند تا به رایانه های آن دسته از شرکت های آمریکایی که ارائه دهنده خدمات اینترنتی و ایمیل هستند، نفوذ و با دسترسی بدون مجوز به این رایانه ها، اطلاعاتی نظیر اطلاعات مربوط به کاربران و اطلاعات شخصی آنها را سرقت کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها