سازمان ملل: وعده‌ها برای نجات 20 میلیون گرسنۀ یمن در حد حرف است

سازمان ملل: وعده‌ها برای نجات 20 میلیون گرسنۀ یمن در حد حرف است
چهارشنبه 6 ارديبهشت 1396 - 00:59

برخی کشورها همچون یمن به علت جنگ با خطر گرسنگی عمومی مواجه هستند. این در حالیست که کنفرانسی هم اکنون در ژنو برای اختصاص بودجه ای به یمن در حال برگزاری است.

العالم یمن
 خوزه گرازیانو دا سیلوا مدیر کل سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرده است که اگر کمک های غذائی به دست نیازمندان نرسد ، حدود 20 میلیون نفر پیش از پایان سال 2017 با خطر مرگ ناشی از گرسنگی مواجه خواهند شد.
زید العلایا مسئول اطلاع رسانی دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد در یمن امروز سه شنبه در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت : ما امیدواریم که جامعه جهانی و کشورهای مشارکت کننده در کنفرانس ژنو سختی اوضاع یمن را درک کنند . ما همین امروز نَه فردا به کمک های مالی نیاز داریم زیرا آمار و ارقام وحشتناک است به گونه ای که در هر 10 دقیقه یک کودک در یمن می میرد.
العلایا گفت : همه کمک ها تاکنون در حد حرف باقی مانده است و گرسنگان و محاصره شدگان در یمن هنوز نجات نیافته اند و فقط با رسیدن کمک ها به سازمان ملل و نهادهای تابعه اش در یمن نجات خواهند یافت و ما امیدواریم که کمک ها به اندازۀ نیاز باشد یعنی 2 میلیارد و 100 میلیون دلار . ما به علت اندک بودن حجم کمک ها مجبوریم که کمک ها را به دست نیازمندترین افراد برسانیم .
ریم ندا سخنگوی منطقه ای برنامه جهانی غذا نیز اعلام کرد: چهار کشور (یمن ، سومالی ، سودان جنوبی و نیجریه) با خطر مرگ مردمان خود مواجه هستند و آمارهای مربوط به اوضاع آنها نگران کننده است به نحوی که در جهان سابقه ندارد.
ندا افزود: یکی از عوامل بروز بحران های موجود در این کشورها مناقشات سیاسی است که این مناقشات تأثیر نامطلوب بسیاری در فقیرترین و نیازمندترین اقشار گذاشته است حتی مانع تولید مواد غذائی شده و باعث افزایش قیمت این مواد هم شده است و برنامه جهانی غذا نیاز به یک میلیارد دلار بودجه برای مقابله با خطر گرسنگی عمومی در این چهار کشور دارد. 
214

پربیننده ترین خبرها