مخالفان در مذاکرات "آستانه" شرکت می‌کنند

مخالفان در مذاکرات
سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 - 11:17

وزارت امور خارجه قزاقستان حضور مخالفان سوری در مذاکرات صلح سوریه در "آستانه" را تأیید کرد.

العالمسوریه

معاون وزیر امور خارجه قزاقستان امروز سه شنبه اعلام کرد که مخالفان سوریه حضور خود را در مذاکرات صلح سوریه در "آستانه" تایید کرده اند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد که معاون وزیر خارجه قزاقستان در گفت وگویی خبری اظهار داشت: مخالفان سوری حضور خود را در گفت وگوهای آستانه تایید کرده اند و ما منتظر آنها هستیم.
وی خاطرنشان کرد که پیش بینی می شود هیات مذاکره کننده مخالفان به زودی وارد آستانه شود.
این مقام قزاقستانی درباره احتمال مشارکت نمایندگان آمریکا در مذاکرات صلح سوریه در آستانه گفت: انتظار داریم معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه به این گفت وگوها ملحق شود.

وی افزود: "استفان دی میستورا" نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه نیز حضور خود در این مذاکرات را تأیید و قرار است عصر امروز وارد آستانه شود.

سخنگوی نهاد خارجی قزاقستان ادامه داد: در حال حاضر هیأت‌های کارشناسان سازمان ملل متحد و 3 کشور خارجی در آستانه حضور دارند.

از سوی دیگر "انور ژایناکف" سخنگوی وزارت امور خارجه قزاقستان تصریح کرد که همه شرکت کنندگان در مذاکرات صلح سوریه در آستانه از جمله مخالفان مسلح سوری به ریاست "محمد علوش"، حضور خود را در این نشست تأیید کرده‌اند.

قرار است امروز سه شنبه نشست کارشناسان کشورهای ضامن برگزاری نشست از جمله روسیه، ترکیه و ایران در آستانه برگزار شود و در روزهای بعد، گفت وگوها درباره حل و فصل بحران سوریه میان طرف‌های اصلی درگیر در جنگ سوریه برگزار خواهد شد.
213

پربیننده ترین خبرها