بسیج عراق از قطع ارتباط ابو بکر البغدادی با سوریه خبر داد

بسیج عراق از قطع ارتباط ابو بکر البغدادی با سوریه خبر داد
شنبه 20 خرداد 1396 - 02:43

ابو مهدی المهندس، نایب رئیس تشکیلات بسیج مردمی (حشد شعبی)، ضمن اعلام اتمام عملیات این نیروها در غرب موصل گفت که آنان آماده اند تا در صورت دریافت فرمان حیدر العبادی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، نبرد برای آزادسازی شهر «تلعفر» را آغاز کنند.

العالم - عراق

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج عراق، «ابومهدی المهندس» گفت که نیروهای بسیج آماده آزادسازی «تلعفر» هستند و مصمم اند تمام مرز عراق با سوریه را از چنگ داعش آزاد کند. وی همچنین از رسیدن نیروهای ارتش سوریه به مرز عراق ابراز خشنودی کرد.

«ابومهدی المهندس» با بیان این که نیروهای بسیج موفق به آزادسازی بین 50 تا 60 کیلومتر از مرز عراق با سوریه شده‌اند، گفت مرزها پس از آزادی کامل به پلیس عراق واگذار خواهند شد.

وی افزود این نیروها از زمان آغاز عملیات‌ در سپتامبر سال گذشته موفق به آزادسازی 14000 کیلومتر از خاک عراق شده و 360 روستا را از چنگ داعش رها کرده اند.

نایب رئیس بسیج عراق با اشاره به اینکه غرب موصل منطقه ای حیاتی برای ابو بکر البغدادی، سرکردۀ جنایتکار داعش، بود اضافه کرد نیروهایش توانسته اند ارتباط او را با سوریه قطع کنند.
او تأکید کرد البغدادی قبلا در این منطقه حضور داشته است؛ زیرا این منطقه پایگاه اقتصادی او بوده و قاچاق نفت از طریق آن انجام می شده است.

پربیننده ترین خبرها