دستور نتانياهو برای تسريع شهرک سازي

 دستور نتانياهو برای تسريع شهرک سازي
چهارشنبه 18 آبان 1390 - 08:44

بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل دستور داد روند شهرک سازي در شهر اشغالي قدس تسريع شود.

 اين اقدام بعد از حکم دادگاه عالي اسرائيل به تخليه برخي از شهرک ها در کرانه باختري رود اردن صورت گرفت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم مرکز اطلاع رساني فلسطين به نقل از روزنامه اسرائيلي يديعوت احارونوت گفت: اين روزنامه ديروز سه شنبه نوشت اعضاي حزب ليکود در جلسه اين حزب در پي حکم دادگاه عالي اسرائيل به تخليه برخي از شهرک ها در مناطق کرانه باختري نتانياهو را مورد هجوم قرار دادند و نتانياهو در پاسخ به اعضاي اين حزب گفت دستور داده است روند شهرک سازي در شهر قدس و معاليه ادوميم و همچنين برخي شهرک هاي کرانه باختري تسريع شود.

اين روزنامه به نقل از نتانياهو نوشت حدود 2000 واحد مسکوني جديد در اسرائيل ساخته خواهد شد و اين تنها راه براي تقويت شهرک سازي در مکان هايي است که قطعا در هر راه حلي در آينده در اختيار ما باقي خواهد ماند.

وي افزود: با وجود انتقادهاي بين المللي و انزواي سياسي که اسرائيل به علت شهرک سازي از آن رنج مي برد ، سياست هاي خود را در ساخت و ساز تغيير نخواهيم داد زيرا روند ساخت و ساز طبق قانون صورت مي گيرد.

يادآور مي شود صدها نفر از شهرک نشينان ديروز سه شنبه در مقابل دادگاه عالي رژيم صهيونيستي در اعتراض به حکم اين دادگاه براي تخليه برخي از شهرک ها در کرانه باختري تظاهرات کردند. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها