معاون دبيركل كانون وكلاي عرب:

اتحادیه عرب در پی ویرانی سوریه

اتحادیه عرب در پی ویرانی سوریه
دوشنبه 10 بهمن 1390 - 05:20

معاون دبيركل كانون وكلاي عرب با اشاره به حمايت عربستان و قطر از گروههاي مسلح تروريستي در سوريه گفت که اتحاديه عرب با درخواست براي دخالت خارجي در سوريه درصدد ويران كردن اين كشور است.

"عبد العظيم المغربي" روز دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: اتحاديه عرب از زمان شروع بحران ليبي - بدون هيچ گفت وگو و یا تلاشي براي اصلاح امور و دستيابي به تفاهم درخصوص بحران ليبي - به طور مستقيم موضوع ليبي را به شوراي امنيت ارجاع داد و اين شورا هم دراقدامي عجيب به صدور قطعنامه عليه ليبي به بهانه حمايت از غيرنظاميان اقدام كرد و بدين شكل بود كه اتحاديه عرب راه را براي تخريب ليبي فراهم كرد.

معاون دبيركل كانون وكلاي عرب،افزود: اتحاديه عرب كه اكنون بايد آنرا اتحاديه شوراي همكاري يا اتحاديه عبري اطلاق كرد، به اشكال مختلف خواهان دخالت هاي خارجي در امور سوريه است و بدين شكل مي خواهد سوريه را هم مانند ليبي ويران كند.

المغربي از مقاومت مردم سوريه كه اين طرح را متوقف كرده اند و از مواضع درست و سازنده روسيه و چين عليه دخالت هاي استعمارگران و صهيونيست ها در سوريه تمجيد کرد و گفت که همه كساني كه خواهان مداخله خارجی در امور سوريه هستند، مزدور استعمارگران و رژيم صهيونيستي هستند.

وي افزود: قطر و عربستان دو كشوري هستند كه از گروه هاي مسلح و تروريست در سوريه حمايت مالي مي كنند تا فساد، كشتار و تروريسم را در داخل خاك اين كشور گسترش دهند؛ از اين رو نظام سوريه حق دارد كه با همه توان خود با اين تروريست ها مقابله كند.

المغربي ادامه داد: سوريه پروتكل اتحاديه عرب را امضا كرد و اجازه اجراي آنرا داد؛ الدابي رئيس هيات ناظران عرب زماني كه اولين گزارش خود را به اتحاديه عرب ارائه كرد، گفت که دولت سوريه به طور كامل با ناظران عرب همكاري كرده است.

وی افزود: الدابي همچنين گفته بود عناصري مسلح كه از سوي خارجي ها حمايت مي شوند، مسئول ناآرامي ها در سوريه هستند؛ اما شوراي وزیران خارجه اتحاديه عرب با وجود گزارش الدابي، تصميم به تمديد ماموريت ناظران در سوريه کرد که سوريه با اين خواسته شوراي اتحاديه عرب موافقت كرد، اما روز پس از آن در اقدامي غافلگير كننده اتحاديه عرب تصميم به خروج ناظران از سوريه گرفت.

معاون دبيركل كانون وكلاي عرب،تاكيد كرد: اين مساله نشان مي دهد كه اتحاديه عرب به دنبال راه حل مسالمت آميز براي حل بحران سوريه نيست، بلكه خواهان اجراي طرح هاي خارجي عليه سوريه است كه چون دژي استوار در برابر استعمار و صهيونيست ايستاده است.

29-17:43

پربیننده ترین خبرها