غرب مانع روابط کشورهای اسلامی با ایران

غرب مانع روابط کشورهای اسلامی با ایران
پنج‌شنبه 13 بهمن 1390 - 16:26

تهران (العالم)- فعال حقوقي مصري با تأکيد بر اهميت اجلاس جوانان و بيداري اسلامي در ايران تأکيد کرد، غرب براي حفظ منافع خود همواره در حال مانع تراشي در روابط کشورهاي اسلامي با ايران است.

" جمال محمد عطيه " يكي از وكلاي خانواده هاي قربانيان انقلاب مصر روز پنج شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم ، پيش بيني كرد كه اين اجلاس تاثيري مثبت بر همه ملت هاي منطقه داشته باشد.

وي همچنين از جوانان بيداري اسلامي خواست كه در برقراري روابط مستحكم ميان ملت هاي اسلامي مشاركت فعالی داشته باشند.

عطیه اظهار داشت رسانه ها در گذشته تلاش كرده اند تا تصويري اشتباه از ايران ، ملت ، نظام و فرهنگ اين كشور به جهانيان ارائه كنند.

عطيه افزود: مهم ترين چالشي كه پيش روي بيداري اسلامي وجود دارد ، اين است كه حكام كشورهاي عربي تحت تاثير خواسته غرب تمايلي به برقراري روابط با دولت ايران ندارند.

وي اظهار داشت اين مساله با هدف مانع تراشي در راه برقراري روابط ميان ملت ايران و ساير ملت هاي منطقه و در راستاي تامين منافع خاص غرب صورت مي گيرد كه از آن براي فروش اسلحه به دولت هاي منطقه استفاده مي كند.

عطيه تاكيد كرد جوانان بيداري در مرحله بعد مسئوليت مهمي بردوش دارند و اين مسئوليت در انتقال تصويري كامل و درست از ايران به كشورهايشان است تا موانع رواني را كه در ملت هاي خود درباره ايران و دولت اين كشور وجود دارد ، از بين برود.

" جمال محمد عطيه " به وجود شباهت هاي بسيار ميان ملت هاي اسلامي به ويژه ملت هاي ايران و مصر اشاره كرد، و از ايران خواست به كشورهاي اسلامي براي حل مشكلات جوانان كمك كند.

وي از جوانان اسلامي خواست تا موانعي را كه در راه برقراري روابط ديپلماتيك ، تجاري و اقتصادي با كشور ايران وجود دارد شناسايي کرده و به دنبال علل واقعي و انگيزه هاي واقعي كه در پس اين مانع تراشي وجود دارد ، باشند، و اين موانع را از بين ببرند.

این فعال حقوقي مصر درباره محاكمه حسني مبارك ديكتاتور مخلوع مصر و همدستانش گفت برخي از كشورهاي عربي و شخصيت هاي رژيم سابق مصر براي جلوگيري از محاكمه مبارك و همدستانش تلاش مي كنند.

عطیه  تاكيد كرد دستگاه قضايي مصر بي طرف بوده و با فشارهاي بسياري مواجه است اما مردم با اطمينان دربرابر اين  فشارها ايستادگي مي كنند.

عطيه اظهار داشت، آنچه موجب مانع تراشي در زمينه تسريع در روند محاكمه ها مي شود ، كثرت شاهدان است كه تعداد آنان به 1600 نفر مي رسد.

وي پيش بيني كرد كه دستگاه قضايي حكم محكوميت مبارك و همدستانش را صادر كند.

 

2-09:58

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها