مشارکت آمریکا در قتل مردم بحرین

مشارکت آمریکا در قتل مردم بحرین
چهارشنبه 19 بهمن 1390 - 18:31

رييس باشگاه حقوق بشر بحرين تأکيد کرد، آمريکا به صورت آشکار از سرکوب مردم بحرين حمايت مي کند، مسأله که از نظر حقوق دانان مشارکت در قتل به شمار مي‌آيد.

"يوسف ربيع" روز چهارشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: آمريكا آشكارا در بحران بحرين دست دارد و اين مساله را قراردادهاي تسليحاتي امضا شده و مزدوران بيگانه اي كه براي حمايت از رژيم به كار گرفته مي شوند ، ثابت مي كند. 

وي افزود : بسياري از سازمان هاي مدافع حقوق بشر تاكيد كرده اند كه دولت آمريكا آشكارا نقشي منفي در بحرين دارد، اين در حالي است كه ايفاي چنين نقشي با ادعاي حمايت از گسترش دموكراسي كاملا مغايرت دارد.

اين حقوقدان بحريني دولت اوباما را به بازنگري در سياست هاي خود و نقش خبيثي كه در حمايت و پشتيباني از رژيم آل خليفه دارد، فراخواند و تأکید کرد: حمایت دولت آمريكا از رژیم آل خلیفه در سرکوب مردم، در عرف حقوقدانان مشاركت در قتل به شمار مي رود.

رييس باشگاه حقوق بشر بحرين با تاكيد بر اينكه سلاح به كار رفته در كشتار غيرنظاميان و تظاهر كنندگان بحريني ساخت انگليس و آمريكا است، خاطر نشان كرد : مردم شهر النويدرات و همچنين مردم منطقه الدير و المحرق، مرتب پيام هاي كمك به همه سو ارسال مي كنند، و توقف استفاده از گازهاي سمي را خواستارند؛ گازهايی كه آمريكا به رژيم آل خليفه داده است.

يوسف ربيع در پايان تاكيد كرد : رژيم آل خليفه در سرکوب مردم بحرین از حمايت و پشتيباني آمريكا برخوردار است، و در اين ميان شماري از كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس به سركردگي عربستان سعودي و قطر تحركاتي منفي را در دستور كار خود قرار داده اند، كه هدف نهايي آن ابقاي حمد در راس قدرت است.

 

14-55-25

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها