سفیر جدید عربستان درباره اسد و برکناری بن نایف چه گفت؟

سفیر جدید عربستان درباره اسد و برکناری بن نایف چه گفت؟
سه شنبه 17 مرداد 1396 - 23:00

سفیر جدید عربستان در واشنگتن اذعان کرد که کشورش از گروههای مسلح در سوریه که آنها را میانه رو خواند، حمایت می کند و نیز تاکید کرد که برکناری بن نایف از ولایتعهدی به کمک هیئت بیعت در عربستان صورت گرفت.

العالم ـ عربستان سعودی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خالد بن سلمان در گفتگو با لالی ویموث خبرنگار واشنگتن پست در پاسخ به این سوال که آیا گروههای میانه رویی تحتِ حمایت عربستان در سوریه وجود دارد؟، ادعا کرد: "برخی گروههای مخالف میانه رو در سوریه وجود دارد که به عنوان مثال ارتش آزاد سوریه یکی از آنهاست. بسیاری از مردم در سوریه می خواهند خود را از بشار اسد آزاد کنند و ما با متحدان خود برای تحقق ثبات در سوریه همکاری می کنیم". وردا على سؤال عن حقيقة وجود جماعات معتدلة تدعمها السعودية في سوريا....

خبرنگار واشنگتن پست پرسید که  آیا بهترین راه حل خلاص شدن از اسد نبود؟، که شاهزاده خالد بن سلمان پاسخ داد: "قطعا".

لالی ویموث از سفیر عربستان در واشنگتن نیز پرسید نظرتان درباره خبرهای حاکی از اینکه برادرتان محمد بن سلمان، ولیعهد سابق محمد بن نایف را وادار کرد کناره گیری کند تا خود به ولایتعهدی برسد، چیست؟، که شاهزاده پاسخ داد: من بر این باورم که شاهزاده محمد بن نایف دست به اقدامات فوق العاده ای در زمینه مبارزه با تروریسم زده است. و پادشاه این تصمیم را با حمایت و پشتیبانی هیئت بیعت اتخاذ کرد. شاهزاده بن نایف اینک در عربستان حضور دارد و از مهمانانش استقبال میکند. ما اینک رهبران جوان و پویایی داریم که برای پیشبرد کشور و تنوع بخشیدن به اقتصاد کشور مصمم هستند.

یادآور می شود که سفیر جدید عربستان در واشنگتن پسر ملک سلمان و برادر محمد بن سلمان ولیعهد جدید کشور است.

210

پربیننده ترین خبرها