تظاهرات 500 هزار نفر درسالگرد اشغال بحرین

تظاهرات 500 هزار نفر درسالگرد اشغال بحرین
جمعه 19 اسفند 1390 - 12:56

مردم بحرين در سالگرد اشغال اين کشور از سوي نيروهاي نظامي سعودي، در پاسخ به فراخوان رييس شوراي علماي بحرين تظاهرات گسترده خود را آغاز کردند.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، این تظاهرات که با حضور 500 هزار نفر و به دعوت آیت الله شیخ عیسی قاسم برگزار شده، پاسخی به اتهامات شاه بحرین مبنی بر کم بودن تعداد معترضان صورت می گیرد.

جمعیت ها و گروه های سیاسی بحرین با اعلام حضور در این راهپیمایی گسترده، آن را یک همه پرسی برای انقلاب مردم دانستند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم در نماز جمعه منطقه الدراز در جمع بی سابقه هزاران بحرینی که حتی خیابانهای اطراف مسجد امام صادق (ع) را پر کرده بودند، تأکید کرد امروز، روز احقاق حق و پیروزی عدالت است.

وی خاطرنشان کرد: مردم امروز بر فعالیتهای خود می افزایند و بر مطالبات سیاسی و حقوقی خود تأکید می کنند.

 

مردم عراق نیز امروز در پاسخ به دعوت سید مقتدی صدر، با تظاهرات در شهرها و مناطق مختلف، حمایت خود را از انقلاب مردم بحرین اعلام کردند.

تظاهرکنندگان عراقی با سردادن شعارهایی، سیاستهای آل خلیفه علیه مردم بحرین را محکوم کرده، و خواستار خروج فوری اشغالگران سعودی از خاک این کشور شدند.

عراقی ها همچنین با محکوم کردن دخالتهای ریاض در امور کشورهای منطقه، پرچم بحرین و تصاویر شهدای انقلاب این کشور را حمل کردند.

 

مسلمانان مقیم استرالیا نیز در نخستین سالگرد اشغال بحرین از سوی نیروهای سعودی، با شرکت در تظاهراتی، حمایت خود را از بحرینی ها اعلام کردند.

تظاهرکنندگان پس از نماز جمعه، با حمل پرچم بحرین، جنایتهای رژیم ال خلیفه و نیروهای سعودی را محکوم کردند.

 

همزمان با پخش مستقیم تظاهرات و فعالیتهای مردم در تظاهرات "لبیک یا بحرین" امروز، برنامه های شبکه العالم در ماهواره های هات برد و آتلانتیک برد 2 در مدار نایل ست، به شدت هدف امواج پارازیت قرار گرفت.

 



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها