قالیباف: دیگران خطاها و اشتباهات ما را تکرار نکنند

 قالیباف: دیگران خطاها و اشتباهات ما را تکرار نکنند
جمعه 27 مرداد 1396 - 19:51

شهردار تهران گفت: به مردم خدمت کردم، البته هم خطا کردم و هم خدمت و امیدوارم دیگران خطاها و اشتباهات ما را تکرار نکنند.

العالم- ایران 

محمدباقر قالیباف عصر امروز جمعه در مراسم تغییر نام «بزرگراه نیایش» به «آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی» در سالن ایوان شمس با بیان اینکه این توفیق نصیب مدیریت‌شهری شد و اعضای شورای‌چهارم این سنت حسنه را برجا گذاشته و مکان‌هایی را به نام افراد خاص جامعه برای یادآوری و حفظ این سرمایه‌های بزرگ پایه‌گذاری کردند.

او ادامه داد: روزهای آخر شورای‌چهارم توفیقی نصیب ما شد تا مراسم نامگذاری اتوبانی را به‌نام یکی از بزرگ‌ مردترین مردان تاریخ انجام دهیم. ما هر جای تاریخ ایران را نگاه کنیم رد پایی از آیت‌الله هاشمی دیده می‌شود.

شهردار تهران با اشاره به خاطرات مبارزات آیت‌الله هاشمی گفت: آنقدر این مرد در تاریخ ایران نقش دارد که هر روز می‌توان به داستانی از آن تاریخ اشاره کرد. من زمان انقلاب 16 ساله بودم. همان روزها بود که با نام هاشمی آشنا شدم و این توفیق نصیب من شد با کسی که چندین سال تنها نامش را می‌شناختم از نزدیک در جبهه‌های حق علیه باطل آشنا شوم. آن زمان آیت‌الله هاشمی ماهی یک بار و یا هر هفته بنا به مسئولیتی که در میدان جنگ داشتند به جبهه می‌آمدند.

قالیباف نقش آیت‌الله هاشمی را در دفاع مقدس بسیار برجسته دانسته و گفت: از آن روز با تیزهوشی، مدیریت و دقت آیت‌الله هاشمی آشنا شدم. زمان ورود آزادگان نیز آیت‌الله هاشمی با نامه‌نگاری‌های زیادی که به رژیم بعث داشتند تلاش بسیاری برای بازگشت اسرا به کشور داشتند.

او تاکید کرد: آیت‌الله هاشمی بسیار پیگیر موضوع بازگشت اسرا بود و تلاش می‌کرد این مسیر به‌طور کامل باز شود و اسرا با دقت و سلامت به وطن بازگردند.

او با اشاره به نقش آیت‌الله هاشمی در حوزه سازندگی گفت: زمان سازندگی هنگامی که بحث بازسازی مناطق جنگی آغاز شد آیت‌الله هاشمی رئیس دولت بود و من توفیق داشتم آن دوران و در کل این 8 سال در حوزه سازندگی برای بازسازی مناطق فعالیت کنم. آیت‌الله هاشمی این دوره نیز به شدت و با وسواس خاصی موضوع را پیگیری می‌‌کردند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد:‌ در هر یک از آثار مدیریتی و تصمیمات آیت‌الله هاشمی که نگاه می‌کنیم تلاش و پیگیری‌های شبانه‌روزی او در آنها دیده می‌شود. به یاد دارم زمانی که قرار بود تونل توحید احداث شود فضای سیاسی در تهران بر علیه اجرای این تونل ایجاد شده بود. روزی آیت‌الله هاشمی از من خواست به دفترشان بروم. گفت زمانی که در شورای‌انقلاب بودیم یکی از موضوعات مهم ما رفع ترافیک این منطقه بود. همچنین در دهه 70 نیز بسبیار بر این موضوع توجه داشتیم اما محقق نشد حال از اینکه شما این پروژه را انجام دادید بسیار خوشحالیم و بدانید برای کسی که کار سازندگی می‌کند همیشه فشار و سختی وجود دارد.

قالیباف خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی هر موقع که سر هر پروژه‌ای حاضر می‌شد خستگی از تن او می‌رفت. من در بیش از 100 پروژه با او بودم و همیشه این شور و نشاط را در چهره آیت‌الله هاشمی مشاهده می‌کردم و همان‌طور که رهبر انقلاب فرموده‌اند: «آیت‌الله هاشمی از استوانه‌های این نظام است».

او با اشاره به یادداشتی با دست‌خط آیت‌الله هاشمی گفت: من هم مانند آیت‌الله هاشمی یک روستازاده هستم و به این مردم خدمت کردم، البته هم خطا کردم و هم خدمت و امیدوارم دیگران اینها را تجربه خود قرار داده و خطاها و اشتباهات ما را تکرار نکنند.

ایلنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها