شرط موفقیت عنان در سوریه

شرط موفقیت عنان در سوریه
جمعه 4 فروردين 1391 - 06:12

کارشناس مسائل سوريه، توقف کمکهاي تسليحاتي قطر و عربستان سعودي به تروريستها و پايان عمليات آنها را شرط موفقيت "کوفي عنان" فرستاده سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب دانست.

" احمد صوان " روز جمعه در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: موفقيت ماموريت كوفي عنان مشروط به توقف اقدامات تروريستي و توقف حمايت مالي و تسليحاتي از تروريست ها، به ويژه کمکهای قطر و عربستان سعودي است.

صوان با اشاره به استقبال دمشق از ماموريت كوفي عنان گفت: مسئولان سوری تأکید دارند که اين ماموريت بايد نتايج مثبتي را براي اوضاع سوريه داشته باشد.

وي با این حال خاطرنشان كرد، بسياري از شعارها و طرح هاي غربي وعربي در زمان بحران سوريه ، موجب پيچيده تر شدن بحران سوريه شده است و نه حل آن.

صوان اظهار داشت: سوريه اكنون در انتظار سفر عنان است كه تيم فني وي در دمشق حضور دارند، و از مناطق ناآرام بسيار بازديد مي كنند.

اين نويسنده و تحليلگر مسائل سياسي سوريه گفت: نظام سوريه تأکید کرده است که گروه ها و عناصر مسلح باید سلاح خود را زمین بگذارند.

احمد صوان تأکید کرد: ارتش سوريه به وظيفه ملي خود عمل مي كند؛ و فقط درصورتيكه تروريست ها از كشتار دست بردارند، ارتش عمليات نظامي را متوقف خواهد كرد.

 

 

MKH-22-11:35

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها