موفقيت بغداد دربازگرداندن اتحاديه عرب به عراق

موفقيت بغداد دربازگرداندن اتحاديه عرب به عراق
جمعه 11 فروردين 1391 - 06:27

برگزاري اجلاس سران اتحاديه عرب در عراق، اين كشور را به صف كشورهاي عربي و اتحاديه عرب را به سوي عراق بازگرداند.

"مبارك الفنجي" روزنامه نگار كويتي روز جمعه در گفت و گو با شبكه خبري العالم با بيان اين مطلب اظهار داشت: اين همان وضع طبيعي است كه يك دهه است انتظار برقراري آن براي عراق مي رود.

وي با بيان اين كه عراق از جايگاه راهبردي، تاريخي، جغرافيايي و سياسي مهمي در اتحاديه عرب برخوردار است، خاطر نشان كرد كه به هيچ وجه نمي توان اين كشور را ناديده گرفت.

"علي الدباغ" سخنگوي دولت عراق نيز گفت: گفت و گوها در خصوص پرونده هاي اساسي و اصلي در نشست بغداد صورت گرفت كه در راس آن ها بررسي اوضاع در سوريه بود.

شماري از هيات هاي عرب شركت كننده در اجلاس سران عرب در بغداد ، آن را در مقايسه با اجلاس هاي سابق مثبت تر و كارامدتر ارزيابي كردند به ويژه كه اين اجلاس پس از انقلاب و تغييرات ريشه اي در برخي از كشورهاي عربي برگزار شد.

هوشيار زيباري وزير خارجه عراق، يك روز قبل از نشست ديروز (پنجشنبه 10 فروردين) سران اتحاديه عرب، در چارچوب زمينه سازي بيست و سومين نشست سران عرب ، رياست نشست وزيران خارجه عرب را در بغداد به عهده داشت.

به گفته زيباري ، وزيران امور خارجه عرب در زمينه بحران سوريه به طرح مصوبه اي دست يافتند كه در نوع خود متمايز بود.

منابع آگاه گفتند كه موضوع سوريه ، بخش اعظم گفت و گوهاي اجلاس را به خود اختصاص داده بود اما موضوعات ديگري از قبيل يمن و سومالي نيز مورد بررسي قرار گرفت.

29-11:38

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها