دوحه درجايگاهي نيست كه به عراق پيام بفرستد

واکنش نماینده پارلمان عراق به اظهار نظر قطر

 واکنش نماینده پارلمان عراق به اظهار نظر قطر
جمعه 11 فروردين 1391 - 09:17

بغداد (العالم) ـ نماينده پارلمان عراق درباره اظهارات وزير امور خارجه قطر مبني بر حضور كمرنگ برخي كشورها در نشست بغداد در اعتراض به موضع اين كشور درباره بحران سوريه، گفت: قطر در جايگاهي نيست كه به عراق پيام بفرستد.

علي الشلاه روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: همگان از جايگاه و استراتژي عراق اطلاع دارند و مي دانند كه اين كشور اهداف بيگانگان را اجرا نمي كند.

الشلاه تأكيد كرد: نظام عراق اهداف ملي كشور را در دستور كار قرار داده است. حال بايد پرسيد كشورهاي عربي از نشست هاي سابق كه قطر رياست آن را به عهده داشته و تلاش كرده است بر آن تأثير داشته باشد چه دستاوردي داشته اند؟

وي افزود: ضروري است كه قطر از بزرگنمايي مشكلات خودداري كرده و به چارچوب فعاليت مشترك عربي بازگردد.

الشلاه تأكيد كرد: امروزه ملت هاي عرب هيچ رهبر يا مقامي را كه به تصميمات آنها احترام نگذارد در جايگاهش ابقا نخواهند كرد.

مقاومت عراق در برابر فشارهاي بين المللي و عربي

نماينده پارلمان عراق با تأكيد بر اين كه كشورش در برابر فشارهاي بين المللي و عربي سر تسليم فرود نياورد، افزود: بيانيه نشست ديروز (پنجشنبه 10فروردين) سران اتحاديه عرب در باره سوريه متعادل بود.

الشلاه تصريح كرد: نشست سران عرب در عراق از هر نظر موفق و بدون جبهه گيري و سنگربندي بود و كشورهايي كه به تصميمات آن احترام مي گذارند در آن حضور داشتند.

وي همچنين خاطرنشان كرد: حضور مقامات عالي رتبه برخي كشورها مانند امير كويت نشان دهنده اعتماد فراوان به عراق است.

الشلاه افزود: نشست اتحاديه عرب در بغداد باعث بازگشت عراق به جايگاهش در صحنه سياسي و اقتصادي جهان عرب شد و بيانيه پاياني نشست نيز درباره همه موضوعات به ويژه بحران سوريه متعادل و معقول بود.

نماينده پارلمان عراق تصريح كرد: نشست بغداد براي اولين بار شاهد حضور رؤساي جمهور و رهبراني بود كه از طريق صندوق هاي رأي به قدرت رسيده بودند و اين امر نشان دهنده دوره جديدي در جهان عرب است.

MKH-29-22:43

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها