پشت پرده استقبال قطر وعربستان از الهاشمي

پشت پرده استقبال قطر وعربستان از الهاشمي
يکشنبه 20 فروردين 1391 - 07:41

عضو ائتلاف دولت قانون تاكيد كرد استقبال از طارق الهاشمي در قطر و عربستان سعودي با طرح قديمي و جديد اين دو كشور در برانگيختن اختلافات طايفه اي در عراق و سوريه هماهنگي دارد.

عدنان سراج يكشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم تصريح كرد: عراق و دولت نوري المالكي پشتوانه سياسي منطقه اي و جهاني دارند كه طارق الهاشمي، قطر و عربستان نمي توانند به آنها ضربه وارد كنند.

وي افزود: مساله طارق الهاشمي آشكارا ابعادي به خود گرفته است كه با سفر وي به قطر و عربستان و استقبال رسمي از او با ناديده گرفتن عرف ديپلماسي، بي توجهي به نقش عراق در اجلاس سران عرب و روي آوردن به كشورهاي عربي آغاز شد.

سراج اظهار داشت: موضع جدي عراق در برگزاري اجلاس سران عرب و تاكيد بر حل مساله سوريه از طريق گفت وگو، اين پيام را به قطر و عربستان مي رساند كه عراق خواستار حل مسالمت آميز اين مشكل است نه راه حلي كه به برانگيختن درگيري طايفه اي و خشونت مسلحانه در سوريه تكيه مي كند.

عضو ائتلاف دولت قانون تصريح كرد: عربستان و قطر اقدامات زيادي انجام دادند تا نظام را در سوريه با استفاده از خشونت تغيير دهند اين دو كشور در عراق نيز تلاش كردند تا شخصيت هاي طايفه اي مانند طارق الهاشمي دنباله روي سياست عربستان و قطر باشند.

سراج تاكيد كرد كه دولت عراق به خوبي از طرح هاي قطر و عربستان براي تقسيم عراق و تضعيف آن آگاه است.

وي افزود: دولت عراق از حمايت ائتلاف هاي سياسي در داخل و ائتلاف هاي منطقه اي خوبي برخوردار است به طوري كه طرف هاي منطقه اي رسما دولت نوري مالكي را به رسميت مي شناسند و عراق اكنون از توجه بين المللي، جهاني و عربي برخوردار است.

سراج گفت: عراق و دولت مالكي پشتوانه سياسي منطقه اي ، جهاني و داخلي دارند و طارق الهاشمي كه خود را "سفير سوء نيت" در قطر و عربستان قرار داده است، نمي تواند با ايجاد ترديد در دولت مالكي، متشنج كردن اوضاع، زير سوال بردن دستاوردهاي دولت و با هدايت عمليات تروريستي، به عراق آسيب وارد كند.

وي افزود: برنامه طارق الهاشمي و طرفداران او برنامه طايفه اي معروفي است كه وي در مصاحبه با يكي از شبكه هاي ماهواره اي در قطر از آن پرده برداشت و گفت كه نماينده اهل سنت است.

28/س18:59

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها