نويسنده وكارشناس مصري اعلام كرد:

عربستان و قطر بدنبال فتنه طايفه اي درعراق

عربستان و قطر بدنبال فتنه طايفه اي درعراق
يکشنبه 20 فروردين 1391 - 08:00

يك نويسنده و كارشناس سياسي مصري گفت: برخي جريانها در عراق از جمله دولت محلي منطقه كردستان و جريان هاي منطقه اي بويژه عربستان و قطر در صدد فتنه انگيزي طايفه اي در عراق از طريق بهره برداري از پرونده الهاشمي هستند.

فكري عبدالمطلب يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: اين جريان ها با بهره برداري از پرونده قضايي طارق الهاشمي معاون رئيس جمهور عراق ، براي سوق دادن عراق به سمت جنگ داخلي تلاش مي كنند.

دادگاه عراق طارق الهاشمي را به اتهام دست داشتن دراقدامات تروريستي مورد پيگرد قضايي قرار داده و حكم بازدشت او را صادر كرده است.

الهاشمي در پي متهم شدن به منطقه كردستان درشمال عراق كريخت و سپس با هواپيماي نخست وزير قطر از اين كشور خارج شده است و پس از قطر هم اكنون در عربستان به سرمي برد.

نويسنده و كارشناس سياسي مصري تصريح كرد: عربستان سعودي و كشورهاي عرب حوزه خليج فارس تا زمان خروج نيروهاي اشغالگر آمريكايي در كنار آنها بودند و از برخي از طرف ها در داخل عراق از جمله حزب اسلامي به رهبري الهاشمي حمايت مي كردند.

عبدالمطلب گفت: موضع ملي و اسلامي نوري المالكي نخست وزير عراق درقبال توطئه بين المللي عليه سوريه باعث شد كه پرونده حقوقي الهاشمي در صدر مسايل در عرصه سياسي عراق قرار بگيرد.

وي كردهاي شمال عراق را به پيوند منافع با عربستان ، قطر، تركيه و آمريكا متهم كرد.

نويسنده و كارشناس سياسي مصري از نقش كردهاي شمال عراق در پرونده قضايي الهاشمي انتقاد كرد و گفت: عربستان از زمان رژيم صدام تا كنون با برگه هاي مختلف در داخل عراق بازي و فتنه انگيزي طائفه اي و مذهبي را براي بروز جنگ داخلي در اين كشور دنبال مي كند.

عبدالمطلب بر ضرورت سازماندهي جديد نيروهاي ملي عراق با گرايش هاي سياسي و مذهبي مختلف تاكيد كرد و افزود: هركس به نقش منفي عربستان دل ببندند، زيان خواهد ديد.

وي همچنين خواهان تشكيل جبهه اي متشكل از عراق، ايران و سوريه براي مقابله با ائتلاف عربستان، قطر و تركيه شد.

عبدالمطلب گفت: تفاهم بين عراق، ايران و سوريه مي تواند انسجام سياسي، اقتصادي، علمي و حتي عقيدتي را به همراه داشته باشد زيرا اهل سنت به شيعيان نزديكتر هستند تا وهابي هايي كه اهل سنت را نيز تكفير مي كنند و مي كشند.  7-17:52

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها