سخنگوي جمعيت ملي تغيير:

نامزدی سلیمان و شفیق، خیانت به انقلاب مصر

نامزدی سلیمان و شفیق، خیانت به انقلاب مصر
جمعه 25 فروردين 1391 - 05:38

سخنگوي جمعيت ملي تغيير مصر ضمن اعلام حمايت از قانون منع نامزدي مقامات رژيم سابق در انتخابات مصر، نامزدي عمر سليمان و احمد شفيق از مقامات ارشد رژيم حسني مبارک را خيانت به انقلاب مصر و خون شهداي اين کشور دانست.

"احمد طاها النقر" روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: ما از قانون منع مشارکت پسمانده هاي رژيم سابق از نامزدي در انتخابات حمايت مي كنيم؛ ما از همان ابتداي انقلاب خواستار آن شدیم که راه به روي كساني كه زندگي سياسي را در دوره رييس جمهور مخلوع مصر به فساد كشاندند، كاملا بسته شود و علاوه بر آن محاكمه رهبران رژيم سابق را خواستار شده ايم.

سخنگوي جمعيت ملي تغيير، افزود: ما همچنين با صدور بيانيه اي، مخالفت خود را با نامزدي عمر سليمان رئیس پیشین سازمان اطلاعات و معاون حسنی مبارک براي انتخابات رياست جمهوري اعلام كرديم و محاكمه او و احمد شفيق نخست وزیر پیشین را خواستار شديم؛ زيرا آن ها در همه جنايت هايي كه حسني مبارك مرتكب شده بود، شريك هستند.

النقر با اشاره به تصويب قانوني براي منع نامزدي رهبران رژيم سابق در انتخابات، حمايت جمعيت ملي تغيير از اين قانون را اعلام كرد و از شوراي نظامي خواست اين قانون را اجرا كند، زيرا بازگشت عمر سليمان به مثابه بازگشت حسني مبارك با همه فساد و جنايت هايي است كه مرتكب شده بود.

وي با تاكيد بر اینکه رژیم صهیونیستی، رژيم مبارك را گنجي راهبردي براي خود می دانست، يادآور شد که نامزدي عمر سليمان و احمد شفيق براي انتخابات رياست جمهوري مصر خيانت به انقلاب و خون شهيدان است.

سخنگوي جمعيت ملي تغيير سپس ادعاي شوراي نظامي مبني بر اينكه پارلمان صلاحيت تصويب قانون منع نامزدي رهبران رژيم سابق را ندارد را مردود دانست و از مردم مصر خواست در صورت پافشاري شوراي نظامي بر مخالفت با اين قانون، بار ديگر به خيابان ها بريزند.

احمد طاها النقر شوراي نظامي و گروه اخوان المسلمين را مسئول اشتباهاتي دانست كه پس از انقلاب به وجود آمد و اخوان المسلمين را به پشت كردن به انقلاب متهم كرد و از آنها خواست دست از اشتباهات محاسباتي خود برداشته و به صفوف انقلاب بازگردند.

12/04-18:40

 



پربیننده ترین خبرها