جزئیات تعرفه‌های جدید اینترنت+جدول

جزئیات تعرفه‌های جدید اینترنت+جدول
سه شنبه 30 آبان 1396 - 08:40

با تصویب تعرفه سرویس‌های غیرحجمی اینترنت ثابت توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه‌های جدید نیز اعلام شده که خدمات پرسرعت ثابت ADSL از ماهانه ۵۱۲ کیلوبیت‌ برثانیه تا ۵۰ مگابیت‌برثانیه در VDSL و فیبر را شامل می‌شود.

العالم - ایران

تبدیل اینترنت ثابت حجمی به غیرحجمی با مصرف منصفانه پیش از این توسط محمود واعظی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم- پیشنهاد شده بود که مدل ارائه شده با انتقاداتی از طرف کاربران روبرو شد. به همین دلیل مقرر شد با بررسی نظر کاربران و همچنین نظرات کارشناسی، این طرح با تعرفه‌های دیگری جایگزین شود و در نهایت طرح جدید به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رسید و محمدجواد آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این تعرفه‌ها را اعلام کرد.

تعرفه سرویس‌های غیرحجمی مبتنی بر مصرف منصفانه (Fair Usage Policy) بنا شده که سقف آن بین شرکت‌های فعال در ارائه سرویس به رقابت گذاشته خواهد شد. در مصرف منصفانه ترافیک داخلی حداقل دو برابر ترافیک بین‌الملل لحاظ می‌شود. این سرویس حجمی نیست و در صورت عدول یک مشترک از مصرف عادلانه، شرکت‌ها موظف به ارائه سرویس در حداقل سرعت پایه (۱۲۸ کیلوبیت در ثانیه) تا پایان دوره ماهانه خواهند بود.

تاریخ اجرای این مصوبه به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیش از دهم آذرماه اعلام شده است. این تعرفه‌ها صرفا برای دسترسی ثابت بوده و فضای رقابتی به نفع مصرف‌کننده نهایی فراهم است. شرکت‌ها نیز موظفند جزئیات مصرف منصفانه خود را به اطلاع مشترکین برسانند.

مصوبه‌های سرویس‌های پرسرعت غیرحجمی در جدول‌های منتشرشده در وب‌سایت سازمان تنظیم مقررات و  ارتباطات رادیویی آمده است.

 

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها