مشاور اسد: ائتلاف آمریکا بر خلاف ایران، روسیه و چین در پی تجزیه سوریه و حمایت از تروریستهاست

مشاور اسد: ائتلاف آمریکا بر خلاف ایران، روسیه و چین در پی تجزیه سوریه و حمایت از تروریستهاست
يکشنبه 5 آذر 1396 - 10:41

مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور سوریه ضمن انتقاد از نقش مخرب آمریکا در بحران این کشور خاطر نشان کرد که در روند بازسازی سوریه از کشورهای ایران، روسیه و چین استقبال خواهند کرد.

العالم - سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه ای بشار اسد رئیس جمهور سوریه که در چین حضور دارد با «چن شیائو دونگ» معاون وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

دونگ ضمن تبریک پیروزیهای اخیر سوریه در برابر تروریسم، تأکید کرد که وضعیت جدید سوریه به سود ملت این کشور در حرکت است.

وی با اشاره به ارسال کمکهای انسان دوستانه چین به ملت سوریه و تداوم این روند، ابراز امیدواری کرد که همکاری میان پکن و دمشق برای مقابله با گروه تروریستی موسوم به «جبهه آزادسازی ترکستان شرقی» ادامه یابد.

شعبان ضمن تشریح وضعیت سیاسی و میدانی سوریه، خاطر نشان کرد که ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا، به هیچ وجه در پی مبارزه با تروریسم نیست، بلکه از این گروهها حمایت میکند.

وی با اشاره به تلاش واشنگتن برای طولانی کردن بحران سوریه، اظهار داشت که آمریکا بر خلاف روسیه، چین و جمهوری اسلامی ایران، امیدوار است که به هدف خود در تجزیه سوریه برسد.

این مسئول سوری با تأکید بر لزوم تقویت روابط اقتصای میان پکن و دمشق، تصریح کرد که سوریه در پی عزیمت به شرق به عنوان جایگزینی برای غرب استعمارگر است تا با کشورهای شرقی رابطه برقرار کند.

خبرگزاری سانا به نقل از شعبان گزارش داد که سوریه طرحهای کاملی برای بازسازی دارد و ما «فقط از کشورهای دوستی استقبال میکنیم که مواضع حمایتی از ملت سوریه داشتند و طبعا روسیه، ایران و چین در رأس این کشورها قرار دارند».

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها