امارات: مدارک "تاریخی" داریم

امارات: مدارک
يکشنبه 3 ارديبهشت 1391 - 08:55

وزير مشاور در امور خارجه دولت امارات با اذعان به عمر 40 ساله کشورش، مدعي شد امارات مدارک "تاريخي" درباره جزاير سه گانه در اختيار دارد، و اکنون درحال بررسي همه گزينه ها است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "انور محمد قرقاش" مدعی شد: "امارات دیگر آن کشور کوچکی نیست که در دوم دسامبر سال 1971 متولد شد؛ بلکه امروز کشوری مهم و کلیدی با پتانسیل های زیاد است".

قرقاش در مصاحبه با تلویزیون دبی گفت: "ادعای مالیکت ما بر جزایر، بر اساس مدارک تاریخی و واقعی است".

قرقاش خاطرنشان کرد: "امارات در حال بررسی تمام گزینه ها است، و در مرحله بعد تلاش های جدی انجام خواهد داد".

وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات افزود: "به نفع ایران و امارات نیست که وضعیت بدتر شود، چراکه راه حل یک مشکل دوجانبه از طریق مواضع تحریک امیز به دست نمی اید".

قرقاش ادامه داد: ما از این سخن "تکراری" ایرانیان که می گویند واکنش های امارت بر اثر فشار خارجی ها است، خسته شده ایم.

این وزیر اماراتی در توضیح تعجب این کشور از سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به جزیره ابوموسی گفت: "این سفر در زمان انجام شد که دو کشور به توافقی در خصوص مذاکرات رسیده بودند .. پس از ماه ها دو طرف به توافق رسیده بودند که زمان حل این مشکل فرار رسیده است".

قرقاش افزود: "امارات حتی فرد مذاکره کننده را انتخاب کرده و ایران هم یکی از مشاوران ارشد احمدی نژاد را مسئول مذاکره کرده بود".

 

"رامين مهمان‌پرست" سخنگوی وزارت امورخارجه ایران هفته پیش با رد مواضع امارات و مفاد بيانيه اجلاس اخير وزيران خارجه شورای همکاری در دوحه، تأکید کرد: دوره اعلام مواضع غيرسازنده در بيانيه‌هاي شوراي همكاري خليج فارس در خصوص جزاير سه گانه ايراني پايان يافته است.

مهمان‌پرست سفر رييس جمهوري اسلامي ايران به ابوموسي را مربوط به حاكميت سرزميني ايران دانسته و افزود: تعلق اين جزاير به خاك ايران امري ثابت، لايتغير و غيرقابل مذاكره است.

مهمان پرست با تأکید بر سياست اصولي دولت جمهوري اسلامي ايران مبني بر توسعه و گسترش مناسبات و همكاري‌ها ميان ايران و كشورهاي همسايه در خليج‌فارس بر اساس اصول حسن همجواري، احترام متقابل و دخالت نكردن در امور داخلي يكديگر، گفت: معرفي نمايندگان دو كشور نيز در همين چارچوب و به منظور رفع سوء تفاهمات احتمالي صورت گرفته است.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها