بی توجهی صلیب سرخ به اسیران فلسطینی

بی توجهی صلیب سرخ به اسیران فلسطینی
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1391 - 12:07

بيره اشغالي ، فلسطين – بستگان اسيران فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي، با تحصن مقابل مقر سازمان صليب سرخ در کرانه باختري، از نقش ضعيف اين سازمان در قبال اسراي فلسطيني انتقاد کردند.

خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه گزارش داد، خويشاوندان اسيران فلسطيني در زندانهاي رژيم اشغالگر مقابل ساختمان صليب سرخ در شهر البيره در كرانه باختري تحصن كردند؛ شركت كنندگان در اين تحصن با انتقاد از نقش صليب سرخ در برخورد با مساله اسيران اعتصاب كننده، سكوت بين المللي در قبال تجاوزات عليه اسيران فلسطینی در زندانهاي رژيم اشغالگر، محكوم كردند.

فلسطيني ها تاكيد كردند كه صليب سرخ در ایفای نقش خود درقبال اسيران فلسطینی و بویژه آنهایی که اعتصاب غذا کرده اند، كوتاهي مي كند.

بسیاری از اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی در اعتراض به سیاست های رژیم اشغالگر و شرایط بسیار بد زندان و همچنین بازداشت های غیر قانونی دست به اعتصاب غذا زده اند.

"مصطفي برغوثي" دبير كل ابتكار ملي فلسطين در حاشيه اين تحصن به خبرنگار العالم گفت: نقش صليب سرخ بسيار ضعيف است و این سازمان به وظايف خود در اين خصوص عمل نمي كند.

وی افزود: حداقل جان 3 تن از اسيران به نام های ثائر حلاحله، بلال دياب و حسن صفدي که بيش از 70 روز دست به اعتصاب غذا زده اند، با خطري جدی مواجه است و رژیم صهیونیستی براي حذف اين افراد توطئه چيني مي كند.

"عصام بكر" يكي از رهبران حزب الشعب فلسطين در گفت وگو با خبرنگار العالم، تاکید کرد:  نهاد های بین المللی در مساله اسیران فلسطینی برخوردی دوگانه اي دارند؛ وقتي مساله به حقوق ملت فلسطين و حقوق اسيران فلسطيني مربوط مي شود ، تعلل، تاخير و وقت كشي در دستور كار قرار مي گيرد، و این موضوع گرفتار فرآیندهای پيچيده مي شود.

"زياد ابوعين" سرپرست وزارت اسيران در دولت انتصابي فلسطين تاكيد كرد،  فلسطيني ها چه در سطح تشكيلات خودگردان و چه در سطح دولت و مردم، همه تلاش خود را به كار بسته اند و به همه سازمان هاي بين المللي مراجعه كرده اند.

وی افزود: برپايي نشست قاهره در دو روز گذشته ، بیانگر شروع تحركات برای نجات اسیران فلسطینی در سطح بين المللي است.

 

21:39-08/05



پربیننده ترین خبرها