اتحاد فلسطینی ها در حمایت از اسرا

اتحاد فلسطینی ها در حمایت از اسرا
پنج‌شنبه 21 ارديبهشت 1391 - 12:16

العالم، غزه - گروه هاي مختلف سياسي در نوار غزه، در تجمع همبستگي با اسراي فلسطيني، موضوع اسرا را ملي دانستند و بر اتحاد و ادامه تظاهرات تا تحقق مطالبات اسرا تاکيد کردند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار شبکه العالم، اسراي فلسطيني همچنان بر مطالبات خود پافشاري مي كنند و فعاليت هاي مردمي نيز براي حمايت از اسرا ادامه دارد؛ گروه هاي فلسطيني پس از سال ها براي اولين بار متحد و هم صدا شده اند و حمايت خود از اسرا را اعلام مي كنند.

"طلال ابوظريفه" عضو دفتر سياسي جبهه دمكراتيك فلسطين در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت : همه گروه هاي سياسي و مردم مساله اسرا را مساله اي ملي مي دانند و همانگونه كه اسرا با شكم هاي گرسنه به صورت متحد به جنگ رژيم صهيونيستي رفته اند، مردم نيز در كنار يكديگر حمايت خود از اسرا را اعلام مي كنند و به آنها مي گويند كه در اين جنگ تنها نيستند. 

آزاده اي فلسطيني به نام "مؤمن وشاح" در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: جنگ اسراي فلسطيني جنگ عزت و كرامت انساني است، پيام ما به اسراي فلسطيني اينست كه هرگز در برابر سختي ها كمر خم نكنيد . 

9 اسير فلسطيني از بيش از 70 روز پيش اعتصاب غذا كرده اند و در هر لحظه با خطر مرگ مواجه هستند و هزاران اسير ديگر نيز از چند هفته پيش به آنها پيوسته اند.

"عبدالرحمن الجمل" عضو مجلس قانونگذاري جنبش مقاومت اسلامي فلسطين در مصاحبه با العالم گفت: ما يقين داريم كه ملت فلسطين ملت پايداري است و به اميد خدا خواهد توانست اسراي خود را آزاد كند.

"احمد ابوهولي" عضو جنبش فتح نيز در مصاحبه با العالم گفت: در تظاهرات  مشاركت كرده ايم تا از  اسرا حمايت كنيم ، خواسته های اسرا  قانوني است و اين تظاهرات ها تا تحقق مطالباتان ادامه خواهد داشت .

فعاليت هاي مردمي براي حمايت از اسرا در حال افزايش است و وارد شدن هر آسيبي به اسرا شايد منجر به آغاز انتفاضه اي جديد  می شود.

برخي معتقدند كه اعراب نبايد تنها نظاره گر آلام اسرا باشند و بايد مساله اسرا در مجامع عربي و بين المللي مطرح شود.

ناظران سياسي معتقدند كه عدم توجه رژیم صهیونیستی به مطالبات اسرا شايد باعث قيام مردم فلسطين شود و شهادت حتي يك اسير فلسطيني اعصاب كننده احتمالا انتفاضه اي جديد را دامن گير این رژیم خواهد كرد .

05/09 - 21:43

 

 

 

پربیننده ترین خبرها