دبير كل كميته آزادي ها در اتحاديه وكلاي مصر:

حمله به العالم با هدف ارعاب رسانه های مستقل

حمله به العالم با هدف ارعاب رسانه های مستقل
يکشنبه 24 ارديبهشت 1391 - 17:12

دبير كل كميته آزادي ها در کانون وكلاي مصر حمله نيروهاي امنيتي شوراي نظامي را به دفتر شبكه العالم در قاهره محكوم كرد و گفت هدف از اين حمله ارعاب رسانه هاي مستقل و بي طرف در آستانه انتخابت رياست جمهوري مصر است.

«جمال تاج الدین» روز یکشنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم در واکنش به حمله نیروهای امنیتی مصری به دفتر شبکه العالم در قاهره، گفت: شورای نظامی‌‌ همان شیوه‌های رژیم حسنی مبارک را بر ضد رسانه‌ها به کار می‌گیرد و از اعمال فشار، ایجاد خفقان، تلاش برای جلوگیری از انتقال اطلاعات با شفافیت کامل به شهروندان و جلوگیری از دانستن که حق همه شهروندان است، استفاده می‌کند.
دبیر کل کمیته آزادی‌ها در کانون وکلای مصر حمله نیروهای امنیتی به مقر رسانه‌ها را بدون اطلاع و هشدار قبلی محکوم و از اقدام شورای نظامی مصر بر ضد شبکه العالم، که سال‌ها در مصر فعالیت کرده است، اظهار شگفتی کرد.
تاج الدین اقدام شورای نظامی را در حمله به دفتر العالم در قاهره تنها چند روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری محکوم کرد و افزود: همه شرافتمندان باید قدرتمندانه و متناسب با این جنایت با این اقدام برخورد کنند. این جنایت به معنی محدود کردن آزادی‌های رسانه‌ای و تلاش برای ارعاب همه شبکه‌های ماهواره‌ای است که با بی‌طرفی و شفافیت فعالیت می‌کنند.
وی در خصوص قصد مدیر دفتر شبکه العالم برای اعتصاب غذا، گفت: بدون شک آقای احمد السیوفی کاملا حق دارد که مخالفت خود را با این شیوه زننده در بستن دفتر شبکه اعلام کند.
تاج الدین پیش بینی کرد روزنامه نگاران یک صدا در برابر اقدامات تحریک آمیز شورای نظامی بایستند.
۰۵/۱۳-۱۸: ۰۸

پربیننده ترین خبرها