توطئه برای تجزیه سودان به 5 منطقه

توطئه برای تجزیه سودان به 5 منطقه
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 05:19

العالم،خارطوم ـ يک كارشناس سوداني از توطئه آمريکا براي تجزيه سودان به 5 منطقه خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار شبکه العالم، بسياري از مردم این کشور بر اين باورند كه مواضع سازمان ملل و تصميماتش در قبال سودان تحت تاثير فشارهای آمريكا قرار دارد. . سودانی ها شوراي امنيت سازمان ملل را ابزاري استعماري می دانند كه با هدایت کشورهای غربی به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی است.

"صلاح خوجلي" كارشناس مسايل راهبردي سودان در مصاحبه با خبرنگار العالم تاكيد كرد: فرستاده آمريكا به سودان ، بخشي از طرحي اطلاعاتي است كه هدف از آن تقسيم سودان به 5 منطقه است؛ ما بايد از آنچه كه براي عراق و افغانستان رخ داد، درس عبرت بگيريم زیرا جنگي سياسي و ضد اسلامی در جریان است.

به رغم آنكه سودان به بسياري از تصميمات سازمان ملل واكنش مثبت نشان داده است؛ بيشتر اين تصميمات بنا به گفته ناظران، به نفع سودان نبوده، از اين رو بايد سودان در مقابل اين تصميمات مقاومت كند و خلل و اشكالات آن توضيح داده شود.

"عبدالملك نعيم" تحليلگر سياسي سودانی در گفت و گو با خبرنگار العالم از جانبداری شورای امنیت از سودان جنوبی انتقاد کردو گفت: دولت سودان اين حق را دارد كه با تصمیم های شورای امنیت مخالفت كند، اين مساله به معناي مقابله با سازمان ملل نيست، بلكه رد تصميماتي است كه طرف مقابل به آنها احترام نگذاشته است.

تداخل منافع كشورهاي عضو شوراي امنيت ممكن است موجب صدور بسياري از تصميماتي شود كه سودان را تحت فشار قرار می دهد، بويژه قطعنامه 2046 آخرين تصميم سازمان ملل در قبال سودان است كه در پي درگيري مسلحانه ميان سودان و سودان جنوبي پس از اشغال و آزادي شهر هجليج سودان صادر شد؛ اين قطعنامه متجاوز را با قربانی، برابر دانسته است.

18:14 – 15/05



پربیننده ترین خبرها