دروغ روزنامه بحريني درباره نشست حقوق بشري ژنو

دروغ روزنامه بحريني درباره نشست حقوق بشري ژنو
سه شنبه 2 خرداد 1391 - 14:35

ژنو (العالم) ـ مسئول حقوق بشر جمعيت وفاق بحرين، اعلام روزنامه "اخبار الخليج" اين كشور، مبني بر تجليل كشورهاي جهان از دستاوردهاي بحرين در زمينه حقوق بشر در نشست شوراي حقوق بشر در ژنو را تكذيب كرد.

هادي الموسوي روز سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم در باره اتفاق نظر حضار بر محكوميت رژيم بحرين در زمينه حقوق بشر از يك سو و از سوي ديگر اعلام روزنامه "اخبار الخليج" مبني بر تجليل كشورهاي جهان از دستاوردهاي بحرين در زمينه حقوق بشر اظهار داشت: همه هيات هاي شركت كننده، از بحرين انتقاد كردند.

وي افزود: شركت كنندگان از رژيم آل خليفه تنها به خاطر حضور در اين نشست با هياتي به رياست وزير اين كشور استقبال كردند.

الموسوي افزود: در خصوص نقض هاي حقوق بشري صورت گرفته در بحرين، جهان نمي تواند از آنها استقبال كند.

وي اظهار داشت: كشورهاي اروپايي مانند دانمارك، نروژ، هلند و انگليس از هيات بحريني به علت وقوع نقضهاي حقوق بشر در اين كشور انتقاد كردند.

مسئول حقوق بشر جمعيت وفاق بحرين، تاكيد كرد: هيات اعزامي رژيم بحرين در نشست شوراي حقوق بشر سازمان ملل در ژنو حضور يافت تا گزارش خود را پس از گذشت 4 سال از برنامه موسوم به برنامه بازنگري فراگير بين المللي ارائه دهد اما تلاش كرد با سرپوش گذاشتن بر جنايتهاي خود، كشورهاي جهان را قانع كند كه مي خواهد از حقوق زنان و معلولان دفاع كند.

الموسوي تصريح كرد: هيات اعزامي بحرين به علت جنايت هاي رژيم اين كشور كه همچنان ادامه دارد، در نشست ژنو با سيلي از سؤالات و محكوميت ها روبرو شد.

وي افزود: از اين هيات درباره زياده روي در استفاده از زور، كشتار، شكنجه و محاكمه هاي غير عادلانه پرسيده شد اما پاسخهاي آن ناقص، حاشيه اي بود و همواره در صدد طفره رفتن از پاسخ بر مي آمد.

الموسوي در باره ادعاهايي مبني بر اين كه هيات بحرين درباره وضعيت كشورش آرام و مطمئن به نظر مي رسيد، گفت: پاسخ هاي هيات بحريني دروغ و تزوير بود به طوري كه وزير بحريني وجود هر گونه زنداني سياسي را انكار كرد.

وي افزود: وزير بحريني با رفتار خود به حضار كارشناس و آگاه از همه اخبار و وقايع كه از طريق دولت ها و نهادها به آنها مي رسد و مي دانند كه بحريني هاي زيادي مانند الخواجه در زندان هستند، اهانت كرد.

الموسوي خاطرنشان كرد: به طور كلي هيات بحريني براي سرپوش گذاشتن بر جنايت هاي خود به نشست ژنو آمده است.

مسئول حقوق بشر جمعيت وفاق بحرين، با اشاره به مواضع كشورهاي عربي از جمله تجليل عربستان از سياست رژيم بحرين گفت: نماينده عربستان در اظهارات خود به سرعت بخشي از سخنان وزير بحريني درباره معلولان را تكرار كرد.

الموسوي خاطرنشان كرد: نماينده عربستان در نشست ژنو توصيه كرد كه بحرين به توصيه هاي گزارش كميته حقيقت ياب شريف بسيوني پايبند باشد و هدفش از طرح اين موضوع اين بود تا درخواست ها از بحرين فراتر از اين نرود و در باره الزام به توقف جنايت ها، كشتار و سركوب سخني به ميان نيايد.

وي تاكيد كرد: پيش بيني نمي كرديم رژيم هاي عربي در اعمال فشار بر بحرين واضح عمل كنند چون كه همه رژيم ها حتي حكومت مصر كه از كشورهاي بهار عربي است آن گونه كه پيش بيني مي كرديم نبود.

MN. 14:39   .   22

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها