دادگاه نظامی مصر یوسف القرضاوی را به حبس ابد محکوم کرد

دادگاه نظامی مصر یوسف القرضاوی را به حبس ابد محکوم کرد
پنج‌شنبه 28 دی 1396 - 16:19

حکم یوسف القرضاوی مفتی مصری ساکن قطر و رئیس و مؤسس اتحادیهٔ جهانی علمای مسلمان، به اتهام تحریک به قتل، نشر اکاذیب و تخریب اموال عمومی صادر شده است.

العالم ـ مصر 

به گزارش یورو نیوز، دادگاه نظامی مصر روز چهارشنبه ۱۷ نفر از جمله یوسف القرضاوی، مفتی مصری و رئیس و مؤسس اتحادیهٔ جهانی علمای مسلمان (IUMS) مستقر در دوحه را به حبس ابد محکوم کرد. اتهام او تحریک به قتل، نشر اکاذیب و تخریب اموال عمومی بود.

دادگاه معتقد است که ترور سرهنگ وائل طاحون، از افسران ارتش مصر در سال ۲۰۱۵ میلادی به تحریک یوسف القرضاوی انجام شده است. قرضاوی همچنین برکناری محمد مرسی از مقام ریاست جمهوری این کشور را کودتا خوانده بود.

این مفتی مصری هم اکنون در قطر به سر می‌برد و به همین دلیل محاکمۀ او و شش نفر دیگر، به صورت غیابی انجام شد.

دادگاه همچنین هشت نفر دیگر را به اتهام اعمال خشونت در سال ۲۰۱۵ میلادی به اعدام محکوم کرد. محاکمۀ چهار نفر از این محکوم‌شدگان نیز به طور غیابی انجام شد.

هفده متهم دیگر نیز به حبس ابد محکوم شده و ۲۶ متهم از جمله چهار عضو ارشد حزب ممنوعۀ اخوان‌المسلمین مصر تبرئه شدند.

محکومان دادگاه روز چهارشنبه فرصت درخواست تجدید نظر دارند؛ افرادی که به صورت غیابی محاکمه شدند نیز چنانچه دستگیر یا تسلیم شوند، بار دیگر محاکمه خواهند شد.

کشور مصر از اواسط سال ۲۰۱۳ میلادی و از زمان برکناری محمد مرسی، اولین رئیس جمهوری که به شیوه‌ای دموکراتیک در این کشور انتخاب شد، با اقدامات خشونت‌آمیز متعددی دست به گریبان است.

پربیننده ترین خبرها