وزیر جنگ رژیم صهیونیستی:

لبنان و سوریه جبهه واحدی علیه اسرائیل هستند/ برجام تهدیدی برای تمام دنیا است

لبنان و سوریه جبهه واحدی علیه اسرائیل هستند/ برجام تهدیدی برای تمام دنیا است
چهارشنبه 11 بهمن 1396 - 15:30

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه لبنان و سوریه جبهه واحدی علیه اسرائیل هستند، گفت در نبرد احتمالی آتی هر دو آنها را هدف قرار می‌دهند.

العالم-فلسطین اشغالی

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) مدعی شد حزب‌الله، منافع امنیتی لبنان را به بهای اهداف و منافع ایران، قربانی می‌کند.

لیبرمن طی سخنرانی در همایش سالانه اندیشکده مطالعات امنیت داخلی اسرائیل، با تاکید بر اینکه از نظر اسرائیل، ارتش لبنان و نیروهای حزب‌الله، یک نیروی نظامی هستند، تاکید کرد: در صورت وقوع جنگ احتمالی در آینده، هر دو هدف قرار داده خواهند شد.

وی ضمن بیان اینکه کسی در دنیا، چه در مسکو و چه در واشنگتن، نمی‌تواند موضع اسرائیل در قبال ایران و حزب‌الله را تضعیف کند، گفت: «تمام اقدامات حزب‌الله برای بی‌اعتبار کردن ما در سطح بین‌المللی، شکست خواهد خورد.»

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تهدید کرد: «اگر نبرد دیگری در شمال اسرائیل رخ دهد، جبهه ما فقط لبنان نخواهد بود بلکه سوریه را نیز شامل می‌شود. آنها یک جبهه واحد هستند. گمان نمی‌کنم سوریه بتواند از کشانده شدن به جنگ، توسط حزب‌الله، جلوگیری کند.»

لیبرمن اما افزود: «نبرد جدید در جبهه شمالی، به شدت برای منطقه بد است...ما اجازه نمی‌دهیم تصاویری مشابه سال 2006 تکرار شود. زمانی که شهروندان بیروت در ساحل نشسته بودند اما اسرائیلی‌ها در تل‌آویو، داخل سنگرها، پناه گرفته بودند. اگر قرار است مردم تل‌آویو در پناهگاه باشند، مردم بیروت نیز باید مجبور شوند به پناهگاه‌ها بروند.»

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با «بسیار بد» خواندن توافق هسته‌ای ایران، مدعی شد: «باید واقعیت‌ها را ببینیم. دیدیم که توافقی مشابه، توانمندی هسته‌ای کره‌شمالی را به کجا رساند. این توافق حتی بدتر از آن است. هیچ کسی تمایلات نظامی (ایران) را محدود نکرده و آنها نیز اقدامات هسته‌ای خود را ادامه می‌دهند.»

فارس

پربیننده ترین خبرها