پذیرایی فلسطینیان از هیئت آمریکایی با کفش و تخم‌مرغ

پذیرایی فلسطینیان از هیئت آمریکایی با کفش و تخم‌مرغ
جمعه 4 اسفند 1396 - 09:22

شهروندان فلسطینی با کفش و تخم‌مرغ از هیئتی آمریکایی که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است، پذیرایی کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

 ده‌ها شهروند فلسطینی امروز پنجشنبه، به‌سمت اعضای هیئتی از کنگره آمریکا در شهر رام‌الله در مرکز کرانه باختری، کفش و تخم‌مرغ پرتاب کردند.

ده‌ها فعال فلسطین در مخالفت با میزبانی مرکز پژوهش‌های سیاسی و مسیحی فلسطین در رام‌الله از هیئتی از کنگره آمریکا، در مقابل این مرکز تجمع کردند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع پرچم‌های فلسطین و بنرهایی در محکومیت سیاست‌های آمریکا در قبال مسأله فلسطین همراه داشتند.

معترضان گفتند که آن‌ها به تصمیم دونالد ترامپ در به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل معترضند.

شهروندان فلسطینی همچنین شعار «قدس پایتخت دولت فلسطین» و «آمریکایی باید برود» را سر می‌دادند.

جمال جمعه یکی از فعالان کمیته‌های ملی مقاومت در برابر اشغالگری، شهرک‌سازی و دیوار حائل در حاشیه این تجمع گفت: ما از هیچ هیئت آمریکایی در سرزمین فلسطین استقبال نمی‌کنیم و استقبال از هیئت‌های آمریکایی را خیانت می‌دانیم.

وی افزود: اقدام مرکز پژوهش‌های فلسطین در میزبانی از این هیئت آمریکایی، به‌منزله خروج آن از صف ملی است و ما این اقدام را محکوم می‌کنیم.

خبرنگار خبرگزاری آناتولی گزارش داد که نیروهای امنیتی فلسطینی اطراف مرکز پژوهش‌های فلسطین را محاصره کرده مانع ورود فعالان فلسطینی به داخل این مرکز شدند.

ترامپ روز چهارشنبه 15 آذر ماه در یک سخنرانی در کاخ سفید قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند. این تصمیم ترامپ با خشم فلسطینیان و محکومیت‌های جهانی مواجه شد.

از لحظه تصمیم ترامپ تاکنون بیش از 15 فلسطینی به‌ضرب گلوله نظامیان صهیونیست و یا بر اثر حملات هوایی این رژیم به‌شهادت رسیده و صدها تن نیز زخمی و یا دستگیر شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها