رييس حوزه حقوق بشر و آزادي ها در جمعيت الوفاق:

شکنجه برای تفریح در بحرین

شکنجه برای تفریح در بحرین
چهارشنبه 7 تير 1391 - 15:08

رييس حوزه حقوق بشر و آزادي ها در جمعيت الوفاق، گفت: بر اساس شکايات ارائه شده در برخي از موارد شکنجه زندانيان بحريني براي توهين، عذاب دادن و حتي تفريح زندانبانان صورت مي گرفته است.

"هادي الموسوي"روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: فعاليت هاي امنيتي رژيم آل خليفه هر قدر افزايش يابد، بیشتر نشان می دهد که مردم بحرين اين رژيم را نمي خواهند.

رييس حوزه حقوق بشر و آزادي ها در جمعيت الوفاق، افزود: به نظر مي رسد كه رژيم آل خليفه گمان مي كند كه مردم بحرين از تدابير امنيتي اين رژيم مي ترسند و به همين سبب از خواسته هاي خود دست خواهند كشيد؛ اما اين تصور خواب و خيالي باطل بيش نيست.

فعال حقوق بشري بحريني تاكيد كرد: رژيم آل خليفه بر خلاف واقعيت ها ادعا مي كند كه در بحرين هيچ گونه بازداشت سياسي صورت نگرفته و محدوديتي بر رسانه ها اعمال نشده است؛ اما آفتاب هميشه پشت ابر نخواهد ماند و اين دروغ پردازي ها راه به جايي نخواهد برد.

الموسوی با اشاره به تهديد شماري از فعالان حقوقي و تعرض به شماري از رهبران مخالف نظام در تظاهرات مسالمت آميز گفت : اين گونه مسائل نشان مي دهد كه رژيم حاكم حتي به صورت نمایشی نيز قصد ندارد هيچ گونه اصلاحاتي  انجام دهد.

رييس حوزه حقوق بشر و آزادي ها در جمعيت الوفاق، با تاكيد بر استفاده رژيم آل خليفه از شكنجه براي واداشتن مردم بحرين به دست كشيدن از اعتراضات، گفت: شكنجه زندانيان و بازداشت شدگان، مساله اي است كه كميته مستقل حقيقت ياب آن را ثابت كرد اما در خصوص شكنجه، دغدغه اصلي فرار عاملان شكنجه از مجازات است.

وي افزود : بسياري از شكايت هاي ارسال شده به جمعيت الوفاق نشان مي دهد كه شكنجه هاي صورت گرفته در زندان هاي بحرين برای اعتراف گیری نبوده ، بلكه براي توهين يا عذاب دادن زنداني و حتي براي تفريح زندانبانان صورت مي گرفت، به عنوان مثال در مواردي، زندانبانان از زنداني هاي مي خواستند صداي حيوانات را تقليد كنند.

رييس حوزه حقوق بشر و آزادي ها در جمعيت الوفاق تاكيد كرد : رژيم آل خليفه از انواع شكنجه بر ضد زندانيان استفاده مي كند، محروم كردن زنداني ها از خواب، اقامه نماز و تهديد به تجاوز جنسي برخي از اين موارد هستند؛ خود من يكي از كساني بودم كه در دهه 80 در زندان هاي اين رژيم شكنجه شدم،در آن زمان از اتاق مجاور صداي شكنجه شدن زندانيان را مي شنيديم و اين مساله شكنجه ما را مضاعف مي كرد زيرا از يك سو خود را در كمك به آن ها ناتوان مي يافتيم و از سوي ديگر با شنيدن اين صداها به اين فكر مي افتاديم كه نوبت به ما هم خواهد رسيد.

ويهادي الموسوي، افزود : رژيم آل خليفه ، نه تنها مردان ، بلكه زنان زنداني را نيز شكنجه مي كرد، تاكنون 150 مورد شكنجه زنان ثبت شده است؛ از آن گذشته بايد به وجود 98 شكنجه شده در اين زندان ها اشاره كرد كه زير 18 سال سن داشته اند و 9 تن نيز عقب افتاده ذهنی يا معلول بوده اند.

رييس حوزه حقوق بشر و آزادي ها در جمعيت الوفاق در ادامه خاطر نشان كرد : شماري از كساني كه حقي از آن ها پايمال شده است نيز از افشاي نقض حقوق خود بيمناك هستند، زيرا مي ترسند كه حقوق بيشتري از آنان پايمال شود به عنوان مثال يك دانشجوي بحريني كه در سال آخر تحصيلات پزشكي خود را در عربستان مي گذراند، از دانشگاه اخراج شده است، اما از صحبت درباره اين موضوع بيمناك است.

هادي الموسوي در پايان تاكيد كرد : تاريخ جناياتي از قبيل شكنجه را به هيچ وجه فراموش نخواهد كرد و اين رژيم تاوان جنايت هاي خود را خواهد داد.

27-14:47

 

 



پربیننده ترین خبرها