سخنگوي جبهه حمايت از انقلابيون 17 فوريه ليبي :

لیبی تابع شیوخ عرب نخواهد بود

لیبی تابع شیوخ عرب نخواهد بود
جمعه 16 تير 1391 - 05:52

سخنگوي جبهه حمايت از انقلابيون 17 فوريه ليبي مردم را به امتناع از رأي دادن به احزاب وابسته به قطر در انتخابات فراخواند و گفت مردم ليبي تابع سياست هاي شيوخ کشورهاي حوزه خليج فارس نخواهند شد.

"عبدالقادر بن سعود " روز جمعه در مصاحبه با شبكه خبري العالم با طرح "تبديل منطقه شرق ليبي به منطقه فدرال" مخالفت كرد و گفت : انتخابات ليبي در فضایي بسيار متشنج برگزار خواهد شد و علت اين امر تقسيم ناعادلانه كرسي هاي كنگره ملي (پارلمان) ميان مناطق مختلف ليبي است .
سخنگوي جبهه حمايت از انقلابيون 17 فوريه ليبي از مداخله قطر در احزاب لیبیایی و انتخابات انتقاد کرد و گفت : مردم ليبي تابع سياست هاي شيوخ خليج فارس نخواهند بود .
بن سعود گفت : هيچ يك از مردم آزاده ليبي نبايد به احزاب وابسته به قطر يا اخوان المسلمين رأي دهند زيرا اين احزاب مجری توطئه هاي غرب و تجزيه ليبي هستند.
وی به جدایی طلبان تحت نام فدراليسم هشدار داد که توطئه آمريكا، انگليسی و فرانسه این است که ليبي را به 3 ايالت تجزیه کنند.

سخنگوي جبهه حمايت از انقلابيون 17 فوريه، گفت: كميته عالي انتخابات براي برگزاری موفقيت آميز انتخابات این کشور  كه نخستين انتخابات دمكراتيك از 50 سال پيش تاكنون است، تلاش مي كند؛ اما برگزاري انتخابات با توجه به وجود سلاح در دست مردم  و نبود حاکمیت نهادهاي دولتي بر مراكز انتخابي امري بسيار دشوار است .
بن سعود با درخواست از مردم برای حفاظت از وحدت ملی لیبی تاکید کرد فضاي متشنج حاكم بر ليبي تأثير سوء در انتخابات خواهد گذاشت اما همه اميدها به مردم ليبي است كه تحت تأثير هيچ فشاري قرار نخواهد گرفت .

نخستین انتخابات پارلمانی لیبی پس از 42 سال حکومت "معمر قذافی" دیکتاتور سابق این کشور شنبه برگزار خواهد شد.

طبق قوانین انتخاباتی به شرق کشور ۶۰ کرسی و به غرب ۱۰۲ کرسی واگذار می شود، ۳۸ کرسی دیگر به بقیه کشور  اختصاص داده شده است.

آخرین انتخابات در لیبی در سال ۱۹۶۵ برگزار شد و قذافی در سال ۱۹۶۹ پس از یک کودتای نظامی به قدرت رسید.

5-20:38





پربیننده ترین خبرها