عصبانیت تونس از عربستان پس از انتشار کتاب همسر بن علی

عصبانیت تونس از عربستان پس از انتشار کتاب همسر بن علی
شنبه 17 تير 1391 - 12:11

مشاور سياسي نخست وزير دولت موقت تونس، فراهم کردن زمينه براي انتشار کتاب همسر "زين العابدين بن علي" ديکتاتور مخلوع تونس را که به عربستان گريخته، برخلاف تعهدات بين المللي پناهندگي دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم "لطفی زیتون" تأکید کرد: مصاحبه های مطبوعاتی "لیلی بن علی"   و انتشار کتاب، برخلاف تعهدات بین المللی است که بر اساس آن پناهندگی داده می شود.

زیتون با اظهار نارضایتی از توجه رسانه ها به اظهارات همسر دیکتاتور فراری تونس، خاطرنشان کرد: این امر به معنای ارزشمند بودن اظهارات این زن نیست.

یک مؤسسه انتشاراتی فرانسوی در بیست و یکم ژوئن 2012 کتابی را تحت عنوان "واقعیت من" از لیلی الطرابلسی (55ساله) در خصوص حوادث قبل از سرنگونی بن علی منتشر کرد. این کتاب در واقع مصاحبه های "ایو دری" روزنامه نگار فرانسوی با همسر بن علی است.

در اوایل ژوئیه 2012 روزنامه فرانسوی "لوپاریزین" نخستین مصاحبه ای اختصاصی را از لیلی الطرابلسی پس از فرار از تونس منتشر کرد.

تونس تا کنون دو بار به صورت رسمی خواستار تحویل بن علی و همسرش شده است. ریاض هیچ پاسخی به این درخواست تونس نداده است.

دستگاه قضایی تونس در یک محاکمه غیابی، بن علی را به اتهام صدور فرمان قتل تظاهرکنندگان به حبس ابد و همسرش را نیز به اتهام اختلاس، و قاچاق سلاح، مواد مخدر و آثار تاریخی کشور، به 45 سال زندان محکوم کرده است.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها