سفر عنان بيانگرجايگاه ايران درحل بحران سوريه است

سفر عنان بيانگرجايگاه ايران درحل بحران سوريه است
پنج‌شنبه 22 تير 1391 - 07:18

استاد حقوق بين الملل سوري سفر اخير كوفي عنان ،نماينده سازمان ملل متحد در امور سوريه، به منطقه از جمله ايران را بيانگر جايگاه و نقش تاثيرگذار تهران درحل بحران اين كشور عنوان كرد.

"محمد حسين" روز پنجشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: سفر دوره اي كوفي عنان به منطقه و ديدار از ايران و عراق نشان دهنده ديدگاه واقع گرايانه او مبتني بر ضرورت مشاركت عوامل تاثيرگذار بين المللي و منطقه اي در حل بحران كشورش دانست.

حسين تصريح كرد: سفر عنان به منطقه ، نشان از ديدگاه واقع گرايانه او در قبال كشورهايي دارد كه مي توانند در حل بحران سوريه به شيوه مسالمت آميز و جلوگيري از بروز فاجعه در منطقه سهيم باشند.

وي با تاكيد بر ضرورت توقف خشونت ها به صورت تدريجي و طي مدت مشخص در سوريه، گفت: خشونت ها در سوريه را نمي توان يك شبه متوقف كرد. اين كار بايد به طور تدريجي صورت گيرد. ايران و عراق هم بر اين نظر صحه گذاشته و حمايت خود را از اجراي طرح عنان اعلام كرده اند.

آمريكا ضرورت تعامل با قدرت هاي منطقه اي را دريابد

اين استاد حقوق بين الملل سوري، سپس از آمريكا خواست ضرورت تعامل با قدرت هاي منطقه اي و بين المللي مانند ايران و عراق و كشورهاي عضو بريكس (پنج كشور در حال توسعه شامل برزيل، روسيه، هند، چين و آفريقاي جنوبي) را دريابد و بداند كه حفظ صلح جهاني، مرهون تعامل متعادل با اين قدرت هاست.

وي در ادامه تاكيد كرد كه حل بحران سوريه و برقراري امنيت در آن نيازمند اراده اي بين المللي است.

حسين بر ضرورت توقف پشتيباني بيگانگان از گروه هاي مسلح در سوريه به منظور پايان درگيري ها در اين كشور، گفت: ادامه حمايت و پشتيباني از اين گروه ها نشان دهنده نبود اراده اي واقعي براي حل بحران در سوريه است.

11-22:38

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها