نمایندگان روسیه، آمریکا و اردن با موضوع سوریه دیدار می کنند

نمایندگان روسیه، آمریکا و اردن با موضوع سوریه دیدار می کنند
چهارشنبه 9 خرداد 1397 - 13:23

معاون وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه از برنامه دیدار نمایندگان این کشور، آمریکا و اردن درباره مناطق کاهش تنش در سوریه به میزبانی امان خبر داد.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری تاس، میخائیل بوگدانف با اعلام این خبر، در خصوص سطح برگزاری این دیدار گفت: آماده ایم در هر سطحی که برای شرکایمان قابل قبول باشد، در این مذاکرات شرکت کنیم. 

این دیپلمات بلند پایه روس با بیان اینکه طرف اردنی از ابتدا پیشنهاد داده بود تا این مذاکرات در سطح وزیران امور خارجه برگزار شود، افزود: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه کاملا آماده این دیدار است و در حال حاضر منتظر پاسخ طرف آمریکایی هستیم. 

بوگدانف رو سه شنبه درباره این دیدار سه جانبه گفته بود که مسکو از ایده برگزاری دیدار سه جانبه روسیه، آمریکا و اردن در مورد منطقه کاهش تنش در سوریه حمایت کرده است.
بوگدانف با بیان اینکه تماس ها با مقام های آمریکایی و اردنی جریان دارد، اظهار داشت: از ایده برگزاری دیدار سه جانبه در سطح مناسب برای شرکای ما حمایت کردیم و این دیدار هر قدر سریع تر برگزار شود، بهتر خواهد بود. 

این مقام ارشد دستگاه دیپلماسی روسیه درباره زمان احتمالی برگزاری این دیدار اظهار نظر نکرد.

آتش بس حاکم بر مناطق کاهش تنش در جنوب سوریه با توافق روسیه و اردن با آمریکا انجام شده است. مناطق کاهش تنش در دیگر در بخش‌هایی از شمال، مرکز و غرب سوریه نیز در جریان کنفرانس‌های آستانه و با موافقت و ضمانت ایران، روسیه و ترکیه و با توافق گروه‌های شورشی مسلح و دولت سوریه ایجاد شده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها