توقف رزمایش'کی-9 ' توسط کره حنوبی

توقف رزمایش'کی-9 ' توسط کره حنوبی
دوشنبه 4 تير 1397 - 11:45

کره جنوبی قصد دارد یک رزمایش زنده و جنگی دیگر با نام 'کی - 9 ' را که قرار بود در مرزهای غربی این کشور برگزار شود متوقف کند.

العالم - آسیا

این در شرایطی است که پیشتر این کشور و آمریکا برخی از رزمایش های دیگر خود را تا مدتی نامشخص به حال تعلیق دراورده اند.

کره جنوبی در ماه جاری میلادی یک رزمایش دیگر را نیز متوقف کرده و گفته بود که تصمیم گرفته است به طور یکجانبه برای بهبود روابط دو کره تلاش کند.

روزنامه هرالد از کره جنوبی می نویسد توقف رزمایش در جزایری در مرزهای غربی یکی از تلاش های مهم این کشور در راستای توافقات اجلاس سران دو کره در پایان ماه جاری میلادی است.

رزمایش مذکور در جزایر و آبهای دریای غربی و نواحی شمال غربی برای نیمه دوم سال جاری میلادی برنامه ریزی شده بود.

کره جنوبی از این رزمایش که با نام 'کی - 9 ' برگزار می شود به عنوان یکی از مهمترین تمرینات زنده و جنگی در سال یاد کرده است.

این خبر پس از آن منتشر شد که امروز دوشنبه دو کشور مذاکرات نظامی را در سطح ژنرال در منطقه مرزی دو کشور با هدف برقراری ارتباطات مستقیم میان واحدهای نظامی دریاهای زرد و شرقی آغاز کردند.

«دانا وایت» سخنگوی پنتاگون گفته است که 'جیمز متیس' وزیر دفاع آمریکا به منظور حمایت از اجرای نتایج نشست سنگاپور میان 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری ایالات متحده و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی چند رزمایش را پس از هماهنگی با کره جنوبی به مدت نامعلومی تعلیق کرده است.

وایت افزود: این تعلیق شامل رزمایش «نگهبان آزادی» و دو برنامه تمرین نظامی با تفنگداران نیروی دریایی کره جنوبی است که قرار بود ظرف سه ماه آینده اجرا شود.

ترامپ 22 خرداد با کیم در سنگاپور دیدار کرد و دو طرف درخصوص خلع سلاح هسته ای کره شمالی گفت وگو کردند.

رئیس جمهوری آمریکا پس از این دیدار در کنفرانسی خبری اظهار داشت که «رزمایش های نظامی گسترده» و «بسیار تحریک آمیز» کشورش با کره جنوبی را متوقف می کند. 

کره شمالی همواره تلاش داشت مانع اجرای رزمایش نظامی میان سئول و واشنگتن شود.

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که متیس در همین راستا با «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه، «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار کرده است.

وی گفت: از مذاکرات پمپئو با پیونگ یانگ حمایت می کنیم و تصمیمات بعدی به حسن نیت کره شمالی برای ادامه مذاکرات سازنده بستگی خواهد داشت.

تعلیق رزمایش های نظامی با کره جنوبی بسیاری از متحدان، مقام های نظامی و قانونگذاران آمریکایی را متعجب کرده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها