انتقال 850 آواره سوری از لبنان به خاک سوریه

انتقال 850 آواره سوری از لبنان به خاک سوریه
دوشنبه 1 مرداد 1397 - 14:35

در ادامه روند خروج آوارگان سوری از لبنان، امروز بیش از 800 نفر دیگر آنها به سوریه منتقل می‌شوند.

العالم- لبنان 

 از ساعت هشت صبح امروز (دوشنبه) به وقت محلی لبنان عملیات انتقال 850 آواره سوری از عرسال آغاز شد.

بر اساس گزارش «العهد»، انتقال آوارگان با نظارت سازمان ملل، دفتر کمیساریای عالی آوارگان وابسته به سازمان ملل، مساعدت ارتش و اطلاعات لبنان و نیز مشارکت تیم‌های امدادی وابسته به صلیب سرخ انجام شد.

شانزدهم ماه گذشته (تیرماه) نیز بیش از 300 آواره از لبنان به داخل سوریه منتقل شدند. پس از آنکه برخی طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای با ایجاد ارعاب در میان آوارگان سوری سعی کردند روند بازگشت آنها به کشورشان را به تأخیر بیندازند، حزب‌الله وارد عمل شده و روابط عمومی این جنبش 13 تیرماه با صدور بیانیه‌ای، آدرس ۹ مرکز واقع در مناطق مختلف لبنان را منتشر کرد و از آوارگان سوری که خواهان بازگشت به کشورشان هستند، خواست تا با مراجعه به این مراکز، درخواست خود را به ثبت برسانند.

همچنین وزارت دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرد، مراکزی ویژه پذیرش و پناه دادن به آوارگان سوری (در سوریه) ایجاد خواهد کرد. بر اساس گزارش «الجمهوریه»، این طرح غیررسمی با عنوان «روسیه و بازگشت آوارگان سوری» و چگونگی «کمک به کشورهای میزبان آوارگان مانند ترکیه، لبنان و ادرن» از چهار صفحه تشکیل شده و مضمونش این است که مسکو پس از اعلام پیروزی بر تروریسم، نقشی مهم در این زمینه و در چارچوب روند سیاسی بازی کند تا مردم سوریه بتوانند به خاک خود بازگردند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها