فرصت ۳۰ روزه ترامپ برای ارائه گزارش به کنگره درباره تجاوز ائتلاف سعودی به یمن

فرصت ۳۰ روزه ترامپ برای ارائه گزارش به کنگره درباره تجاوز ائتلاف سعودی به یمن
سه شنبه 23 مرداد 1397 - 12:19

دولت ترامپ ۳۰ روز مهلت دارد تا گزارش مربوط به اهداف تجاوز ائتلاف سعودی به یمن را به کنگره ارائه دهد.

العالم - آمریکا

به گزارش اسپوتنیک، قانون موسوم به دفاع ملی آمریکا نشان می‌دهد که دولت دونالد ترامپ 30 روز فرصت دارد تا گزارش مربوط به اهداف عربستان سعودی و امارات متحده عربی در خاک یمن را به کنگره ارائه نماید.

بر اساس این گزارش، لایحه بودجه نظامی 716 میلیارد دلاری آمریکا روز دوشنبه توسط دونالد ترامپ در نیویورک امضا شده است.

این سند بیان می کند: 30 روز پس از اجرایی شدن این قانون، رئیس جمهور آمریکا باید اطلاعاتی را درباره مسائل مختلف از جمله اهداف سیاسی و نظامی عربستان سعودی و امارات متحده عربی در یمن در اختیار کنگره بگذارد و این مساله را روشن کند که آیا کمک آمریکا به ائتلاف سعودی تاثیری در پیشرفت چشمگیر در دستیابی به این اهداف داشته است یا نه.

این سند افزود: دولت آمریکا همچنین باید جزئیات مربوط به این مساله را مشخص کند که آیا عربستان سعودی تلاش‌هایی را برای جلوگیری از آسیب وارد شدن به غیرنظامیان در یمن انجام داده است و آیا کمک‌های آمریکا به کاهش تلفات غیرنظامیان در جریان حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی کمک کرده است یا نه.

این در شرایطی است که هفته گذشته جنگنده‌های ائتلاف سعودی به یک اتوبوس مدرسه در یک بازار شلوغ در استان صعده یمن حمله کردند که در جریان این حمله وحشیانه حداقل 50 نفر به شهادت رسیده و 77 نفر دیگر زخمی شدند. حدود نیمی از تلفات این حمله کودکان زیر 15 سال بودند.

پربیننده ترین خبرها