سوریه در مسیر پیشرفت؛

بازدید هیات سوری برای افتتاح طرح های خدماتی و توسعه در دیرالزور

بازدید هیات سوری برای افتتاح طرح های خدماتی و توسعه در دیرالزور
چهارشنبه 2 آبان 1397 - 12:21

هیاتی در سوریه برای افتتاح چند طرح خدماتی و توسعه به دیرالزور رفت.

العالمسوریه

این هیات دولتی به دستور بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و برای افتتاح طرح های خدماتی و عمرانی، بازدید خود را از فرودگاه دیرالزور و با دیدار یکی از مسئولان تشکیلات نظامی در این فرودگاه آغاز کرد.

مهندس خمیس، در دیدار با این هیات دولتی، ضمن ابراز ارادت به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، از فداکاری نیروهای مسلح سوریه در حمایت از کشور و برافراشته شدن پرچم این کشور قدردانی کرد.

مهندس خميس، تولید میدان نفتی نیشان در دیرالزور را که پس از آزادسازی شهر بازسازی و دوباره قابل استفاده شد، راه اندازی کرد.

تولید این میدان نفتی درحال حاضر به یک میلیون و 100 هزار بشکه در روز رسیده است و تلاش برای رساندن تولید به حداکثر مقدار ممکن ادامه دارد.

این هیات در بازدید از دیرالزور، در جریان وضعیت آموزشی این شهر، پس از گذشت یک سال از شکسته شدن محاصره آن گرفت.

تعداد مدارس فعال در شهر دیرالزور از 36 مدرسه به 254 مدرسه افزایش یافته است و این هیات به توضیحاتی درباره کادر آموزشی و نویسندگان کتاب های درسی گوش فرا داد و راه های توسعه آموزش و پرورش در این منطقه بررسی شد.

این هیات همچنین در جریان مراحل اجرای طرح های توسعه در شهر دیرالزور و باز کردن خیابان ها و احیا و راه اندازی سیستم فاضلاب قرار گرفت و بر لزوم تلاش برای بازسازی ویرانه های ناشی از جنگ تروریست ها علیه سوریه تاکید شد.

مهندس خمیس گفت که 27 میلیارد لیره با هدف بازسازی استان دیرالزور از بودجه سال 2018 اختصاص داده است که 17 میلیارد آن در این زمینه صرف شده و 10 میلیارد دیگر در دست هزینه شدن است و 4 میلیارد لیره نیز برای خدمات و کمک های امدادرسانی درنظر گرفته شده است.

پربیننده ترین خبرها