افول بیش از گذشته دولت ترامپ با جیره خواری بولتون از منافقین

افول بیش از گذشته دولت ترامپ با جیره خواری بولتون از منافقین
جمعه 25 آبان 1397 - 14:34

جان بولتون که سال هاست جیره خوار گروهک تروریستی منافقین است اکنون هم که به کابینه ترامپ راه یافته است دست از عربده کشی هایش بر نمیدارد و قصد دارد تا پشیمانی کامل ایالات متحده پیش رود.

العالم- ایران/ سیاسی 

سفیر ایران در لندن از  در پستی توئیتری نوشت: جان بولتون برای شرکت در 2 نشست منافقین 220 هزار دلار دریافت کرده است.

حمید بعیدی نژاد نوشت: روزنامه گاردین نوشته است، بر اساس اسناد مالی موجود، جان بولتون برای شرکت در جلسه منافقین در سال ۲۰۱۷ در پاریس ۴۰ هزار دلار و برای شرکت در چند جلسه آنها تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار دلار از منافقین پول دریافت کرده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا از مخالفان سرسخت برجام و ایران و حامی تغییر رژیم در ایران است و در سال‌های اخیر و هم اکنون از منافقین حمایت کرده و می‌کند و در جلسات و سخنرانی‌های آنها علیه ایران شرکت کرده است.

حقوق بگیر منافقین مایه شرمساری آمریکا 

شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان هم در فروردین ماه سال جاری درباره این فرد(بولتون) گفت: برای یک کشور به ظاهر ابرقدرت مایه شرمساری است که مقام مسئول امنیت ملی آن حقوق بگیر یک فرقه‌ی تروریستی با سابقه کشتار 17 هزار نفر از شهروندان بیگناه ایران باشد.

 روزنامه «واشنگتن پست» هم در فروردین ماه سال جاری در یادداشتی به بررسی دیدگاه‌ها و ارتباطات «جان بولتون» مشاور امنیت ملی جدید آمریکا پرداخته و نوشت او خواستار تغییر نظام ایران است.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به دیدگاه‌های افراطی و جنگ‌طلبانه بولتون، آمده است که نظر او درباره تغییر نظام ایران، منعکس کننده نظرات حامیان او از جمله اسرائیل، عربستان سعودی و گروه منافقین است.

واشنگتن پست با تاکید بر ارتباط نزدیک جان بولتون با گروه تروریستی منافقین، نوشت که او با تلاش‌هایش در سال 2012 توانست نام این گروه را از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا خارج کند.

این روزنامه با بیان اینکه گروهک منافقین در نظر مردم ایران به خاطر جنایت‌ها و ایستادن در کنار دشمن، به شدت منفور است، افزود که اما این کار بولتون هم نتوانست نظر آنها را درباره این گروه تغییر دهد.

نویسنده این یادداشت ضمن اشاره به اینکه گروهک منافقین مبالغی را به مقامات مختلف آمریکایی پرداخت کرده تا از آنها حمایت و در همایش‌هایشان سخنرانی کنند، نوشت: «یک مقام سابق وزارت خارجه آمریکا که در امور ایران فعالیت می‌کرد به من گفت که بولتون نیز از این گروه پول دریافت کرده است».

جان بولتون مشابه رجوی ها 

یک نشریه آلمانی در گزارشی درباره همکاری گروهک تروریستی منافقین و همکاری‌های آنان با آمریکا نوشت که واشنگتن این گروه را ابزار برای تغییر حکومت ایران قرار داده است. لفاظی‌های بولتون با حرف‌های سرکرده منافقین شباهت بسیار دارد.

شبکه «ان. بی. سی» هم در گزارشی به بررسی روابط میان گروهک تروریستی منافقین و مقام‌های دولت کنونی آمریکا از جمله «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «رودی جولیانی» مشاور حقوقی رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت.

این شبکه برای اولین بار تصاویری ویدئویی از کمپ نگهداری اعضای گروهک منافقین در آلبانی منتشر و آن را «یک مجموعه نظامی‌مانند» توصیف کرد.

ان. بی. سی به نقل از «سعدالله صفی» از اعضای جداشده این گروهک، نوشته است که هزینه گرداندن این مجموعه و این گروهک را «کشورهای عربی ثروتمند مخالف ایران» می‌پردازند.

این شبکه نوشته است: «اما صفی می‌گوید این گروه یک فرقه خطرناک و خشن است که اعضای خود را هم مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.»

وی می‌گوید: «شاهد شکنجه افراد بودم، شاهد کشته شدن افراد بودم. و خودم شکنجه شدم، خود مورد تحقیر و توهین قرار گرفتم.»

آمریکا از بودن در کنار منافقین پشیمان خواهد شد

صفی می‌افزاید: «با کسی که از خودش بود، ۳۰ سال برایش خدمت کرد، که ماها باشیم، چه کار کرد؟ بعد به ایران هم می‌رسیم. قطعا مصیبت است. قطعا آمریکا هم در یک نقطه‌ای از کار کرده‌اش که از نظر من از محالات است، پشیمان خواهد شد.»

وی با اشاره به پیشینه این گروهک و اینکه زمانی در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار داشته، نوشته است: «اکنون، مجاهدین خلق هزاران دلار به سیاستگذاران آمریکایی می‌پردازد تا در مراسم‌های این گروه سخنرانی کنند.»

«جوان استوکر» دبیر نشریه «دیفنس پست» که سال‌هاست بر فعالیت‌های این گروه متمرکز است، به ان. بی. سی گفته است که بر اساس برآورد او، بولتون تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار دلار از این گروهک پول دریافت کرده و در ازای آن، برای آن‌ها تبلیغ کرده است. 

با این وجود، بولتون از اعلام دقیق مبالغی که از این گروهک دریافت کرده، خودداری می‌کند. دفتر او هم از پاسخ به سوال ان. بی. سی در این مورد خودداری کرده است. 

«دنیل بنجامین» کارشناس سابق ضدتروریسم وزارت خارجه آمریکا می‌گوید اینکه بولتون اکنون در موقعیتی قرار گرفته که در تدوین سیاست واشنگتن در قبال ایران نقش کلیدی دارد، «باید برای همه مایه نگرانی شدید باشد.»

تامین مخارج منافقین از کجاست؟

با توجه به اينکه گروهک تروريستي منافقين از منابع تجاري و اقتصادي مستقلي برخوردار نيست و دائما دست گدايي به سوي نهادهاي غربي دراز کرده و مي کند هر از چندگاهي با برگزاري تجمعاتي هزينه هاي هنگفتي را صرف اعمال ضد بشري خود مي کند. سوالي که در اينجا مطرح مي شود اين است منافقين چگونه مخارج خود را تامين مي کند؟

چطور شاهد برگزاري تجمعات،سخنراني ها و ... باصرف هزينه هاي هنگفت اين گروهک در کشورهايي خاص هستيم.

به عنوان مثال کمپاني آمريکايي-انگليسي "براون لويد جيمز" که از سال 2011 به استخدام منافقين درآمد،تنها بابت ارائه مشاوره در 2 ماه مه و ژوئن 40 هزار دلار دريافت کرد.

اين شرکت طي مدت قرارداد خود با منافقين وظيفه لابي گري و اجير کردن سخنران و راه اندازي تظاهرات براي گروهک تروريستي منافقين را بر عهده داشت.

از سوي ديگر نيز يک آژانس آمريکايي به نام "هري واکر" فعاليتي مشابه کمپاني "براون لويد جيمز" را براي منافقين انجام مي دهد و مشغول فعاليت براي منافقين، برگزاري جلسات و سخنراني ها در هتل هاي مجلل و استخدام سخنران است "هوارد دين" (رئيس پيشين حزب دموکرات) نيز اعتراف کرده که وي توسط اين شرکت براي سخنراني در جلسات منافقين استخدام شده و دستمزد مي گيرد.

شرکت "اسپيکرز قرن 21" در پنسيلوانيا سخنران کرايه مي دهد و همچنين براي لابي جهت خروج منافقين از ليست تروريستي و حمايت از مريم رجوي در آمريکا توسط شوراي ملي مقاومت استخدام شده است.

گفتني است؛ اين کمپاني براي تحليل گران يک بانک فکري در واشنگتن جهت سخنراني در کنفرانسي در ژنو با پرداخت هزينه سفر،هتل و دستمزد 10 هزار دلاري براي هر سخنران، دعوت نامه ارسال کرد.

شرکت "اکزکيوتيو اکشن" متعلق به "کن ليوينگتون" است که در عين حال عضو "کميته سياست ايران"  است. ليوينگتون از جنگ طلبان شناخته شده آمريکا است و تا به حال چند گزارش در محکوميت موضع رسمي آمريکا عليه منافقين ارائه داده است.

شرکت وي همچنين تعدادي تجمع و کنفرانس در حمايت از "منافقين" برگزار کرده است.اين شرکت ها و جوامع پوششي منافقين،همچنين جمع کردن و استخدام سياهي لشکر براي تظاهرات و گردهمايي هاي اين فرقه را بر عهده دارند. مانند مناسبت هاي 17 ژوئن 2012 در فرانسه که با پرداخت پول و سفر مجاني، تعدادي شهروند خارجي را که هيچ تناسبي با منافقين و عقايد شوم آنها نداشتند صرفا به خاطر دادن پول،غذا و گشت و گذار در نقاط مختلف فرانسه اجير کرده يا تجمع اندک اوت امسال در مقابل وزارت خارجه آمريکا که رسانه ها از قول شرکت کنندگان خارجي گزارش دادند که اصلا راجع به موضوع تظاهرات بي خبر بوده و مابه ازاي دريافت پول در تظاهرات شرکت کرده بودند.

مقامات و سخنرانان استخدامي در آمريکا که همگي مجبور به اعتراف شده اند بابت هر سخنراني در تجمعات مربوط به منافقين،علاوه بر هزينه هاي سفر و هتل درجه يک،پول دريافت مي کنند؛ شامل: "جان بولتون ، مايکل موکيسي دادستان کل آمريکا (2009-2007)، تام ريج وزير امنيت آمريکا، هوارد دين رئيس پيشين حزب دموکرات، باب فيلنر نماينده کنگره آمريکا، تام تانکريدو نماينده تندروي آمريکايي و يکي از کانديداهاي رياست جمهوري 2008، ژنرال جيمز جونز (مشاور سابق امنيت ملي اوباما)، ژنرال وسلي کلارک، ژنرال آنتوني زيني، ژنرال هيو شلتون، ژنرال پيتر پيس، ژنرال جيمز کاناوي، اندرو کارد وزير پيشين ترابري و رئيس دفتر بوش، لوئيس فري رئيسFBI در سال هاي (2001-1993)، بيل ريچاردسون وزير بازرگاني دولت اوباما،لي هميلتون رئيس سابق کميته روابط خارجي کنگره آمريکا، رودي جولياني شهردار سابق نيويورک، مايکل ريس (مشاور ميت رامني)، ادوارد رندل رئيس پيشين حزب دموکرات آمريکا، آنيتا مک برايد فرستاده ويژه آمريکا در امور زنان در افغانستان، کراولي (سخنگوي سابق وزارت خارجه آمريکا) و همچنين روساي سابق "سيا" جيمز وولي، پورتر گاس،مايکل هيدن و ... هستند.(آمار تا سال 2012)

يک مقام وزارت خارجه آمريکا که به قراردادهاي سخنراني آشناست به کريستين ساينس مانيتور توضيح داد که معمولا به هر سخنران براي يک سخنراني 20 دقيقه اي 20 هزار دلار پيش پرداخت مي شود و علاوه بر هزينه سفر، 25 هزار دلار هم در پايان کار پرداخت مي کنند.

علاوه بر آنچه گفته شد آگهي هاي تمام صفحه منافقين در روزنامه نيويورک تايمز و واشنگتن پست هر کدام بالغ بر 175 هزار دلار خرج دارد.کرايه سالن ها و هتل هاي مجلل براي برگزاري جلسات و کنفرانس ها بسيار هنگفت است.

برآورد شده است که هر جلسه با 10 سخنران استخدامي حداقل 500 هزار دلار هزينه در بر دارد.

عربستان همراه همیشگی تروریست ها 

خبری البوابه ابعاد پنهانی پشتیبانی مادی و معنوی عربستان سعودی از گروهک تروریستی منافقین را افشا کرد که شامل اهدای سه تن شمش طلا و ساعت های مچی گرانبها برای تامین مالی هزینه های این تشکیلات بوده است.

به گزارش البوابه نیوز، این گروهک تروریستی دستکم سه تن شمش طلا از عربستان و در دوره صدام حسین رئیس جمهوری معدوم عراق، بخشی از درآمد فروش نفت این کشور را دریافت می کرده است.

تارنمای البوابه نوشت: مسعود خدابنده عضو ارشد پیشین این سازمان، جزئیات انتقال ویژه این هدایای گرانبها را از عربستان به منافقین برای ما شرح داده که ارزش آن صدها میلیون دلار برآورد شده است و نخستین روایت مفصل از همکاری منافقین با حاکمان عربستان سعودی به شمار می رود.

عضو پیشین گروهک منافقین که شخصا بر نقل و انتقال کالاهای اهدایی عربستان نظارت می کرده است، ماموران امنیتی سعودی که برای ترکی بن فیصل آل سعود رئیس وقت سازمان اطلاعات عربستان و عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه پیشین این کشور کار می کردند، سه تن طلا، دستکم چهار چمدان حاوی ساعت های مچی مارک رولکس و پوشش اصیل خانه کعبه را تحویل منافقین داده اند.

خدابنده که رئیس ماموران محافظ سران منافقین و یکی از اعضای ارشد آن بوده، همچنین جزئیات شبکه قاچاق و بازار سیاه را برای البوابه شرح داده که سعودی ها از آن برای تامین مالی پنهانی منافقین استفاده می کرده اند.

وی افزود: طلاها و دیگر کالاهای گرانبها از عربستان سعودی به بغداد انتقال یافت و از طریق بازرگانان وابسته به سعودی ها در بازارهای سیاه امان پایتخت اردن فروخته و درآمد آن به حساب های مرتبط با منافقین در کشورهای بیگانه برای تامین مالی عملیات آنها انتقال داده شد.

خدابنده افزود که در سال 1989 یک سال پیش از حمله صدام به کویت به همراه مسعود رجوی سرکرده وقت این سازمان و با محافظت پلیس مخفی عراق برای زیارت و امور دیگر به عربستان رفته و در هنگام بازگشت به عراق به هر یک از آنان 2 چمدان حاوی هدایای ولیعهد وقت عربستان داده شد که حاوی طلا و ساعت های رولکس بود که به صورت سفارشی و با تصویر سر شاه وقت عربستان ساخته شده بود.

خدابنده گفت: ماموریت من انتقال طلاها با کامیون های مخصوص و با کمک نمایندگان عراق و سعودی بود. هر کامیون حامل حدود یک تن طلا به ارزش تقریبی 200 میلیون دلار بود که پس از چند روز ترتیب انتقال آن به امان برای فروش دادم.

عضو ارشد پیشین گروهک منافقین به البوابه توضیح داد: بخشی از پول حاصل از این معاملات با سعودی ها، برای خرید خودروهای نظامی شامل ناوگان بزرگی از خودروهای نیمه نظامی تویوتا و دیگر نیازهای پشتیبانی هزینه شد.

تارنمای البوابه یادآورشد: صدام در دهه های1980 و 1990 به منافقین پناه داده بود و از این گروهک حمایت و از آن به عنوان نیروی شبه نظامی برای اجرای برنامه های ژئوپلیتیک خود مانند نبرد با کردها و ایران استفاده می کرد. منافقین به دستور صدام هزاران ایرانی را در جنگ ایران و عراق شهید و شهرت خود را به عنوان خائن به مردم ایران تثبیت کرد.

به گفته خدابنده، صدام افزون بر پرداخت منظم پول به منافقین، بخشی از درآمد فروش نفت عراق به انگلیس را نیز به این گروه اختصاص داده بود.

تارنمای البوابه افزود: بخش قابل ملاحظه ای از درآمد حاصل از اختلاس و پولشویی در سراسر جهان نیز به این گروه پرداخت می شد.

تحقیق گسترده پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در سال 2004 در باره منابع مالی این گروهک تروریستی نشان داد که شبکه پیچیده ای از سازمان های صوری وجود داشته اند که وانمود می کرده اند خیریه هستند، اما در واقع برای منافقین درآمد تولید می کرده اند. این طرح های اختلاس و پولشویی در سراسر اروپا و ایالات متحده کشف شده است. منافقین از واشنگتن دی سی تا تامپا، دالاس، لس آنجلس و حتی لندن، استکهلم و پاریس هسته هایی داشتند که در طرح های اختلاس و خیریه های دروغین فعالیت می کرده اند.

«مریم رجوی» بارها با سفرای سابق و کنونی عربستان در پاریس دیدار و برای کمک به عربستان در اجرایی کردن راهبردهای ضد ایرانی و حتی برای کمک به عربستان سعودی در جنگ علیه یمن اعلام آمادگی کرده است.

روزنامه الریاض عربستان چندی پیش در گزارشی حمایت از سازمان منافقین را به عنوان یک انتخاب «تاکتیکی» برای راهبرد ضد ایرانی عربستان برشمرد.

سیاست آشکارسازی حمایت دولت سعودی از منافقین در ادامه راه آمریکا و رژیم صهیونیستی ، از سوی بسیاری از کارشناسان سیاسی منطقه تعجب برانگیز تلقی شده است، بویژه پس از آنکه ترکی فیصل رییس سابق سازمان اطلاعات رژیم سعودی با شرکت در کنفرانس منافقین در پاریس در 9 ژولای 2016 توجه بیشتری را به رابطه رژیم سعودی و منافقین جلب کرد؛ موضوعی که نشان داد حاکمان ریاض کار با گروه های تروریستی و غیرقانونی و خشن را بر دیپلماسی و مذاکرات با دولت های رسمی و شناخته شده، ترجیح می دهند.

پربیننده ترین خبرها