تظاهرات گسترده در لندن علیه نژادپرستی و اسلام هراسی

تظاهرات گسترده در لندن علیه نژادپرستی و اسلام هراسی
يکشنبه 27 آبان 1397 - 17:48

هزاران انگلیسی برای بیان مخالفت خود با نژادپرستی و اقدامات فاشیستی و اسلام هراسی در پرتو رشد راست افراطی در انگلستان دست به تظاهرات زدند.

العالم اروپا

مخالفان نژادپرستی در اشکال مختلف خود، معمولا در برابر رادیو بی بی سی انگلیس تجمع می کنند تا صدای خود را که از رسانه ها پخس نمی شود را به گوش برسانند این در حالی است که استیو بانون  تریبونی برای بیان مواضع افراطی خود پیدا می کند.

گفتنی است اسلام هراسی و نژادپرستی علیه اقلیت ها و مخالفت با پناهندگان  از دلایل برگزاری این تظاهرات گسترده بود که هزاران نفر از شهرهای مختلف انگلیس در آن شرکت کردند.

"محمد کزبر" رئیس هیات امنای مسجد پارک وینسبری در شمال لندن گفت : " با تاسف شدید به مسلمانان به ویژه و عموما اقلیت ها حملات وحشیانه ای می شود  از این رو این راهپیمائی مهم شکل گرفت تا با اینگونه حملات مقابله کند.

گروه های مردمی با طی کردن خیابان های لندن به سوی ساختمان پارلمان نزدیک مقر دولت در وستمنستر  حرکت کردند.

تظاهرکنندگان با فریادهایی ، مخالفت خود را با نژادپرستی و گروه راست افراطی اعلام کردند به ویژه که جامعه بریتانیا اخیرا شاهد افزایش میزان جنایت هایی از این دست بوده است .

کلاودی اواف نماینده حزب کارگران با سخنرانی در این راهپیمائی گفت : تا زمانی که این نژادپرست ها در خیابان های ما جولان می دهند ما نیز به این راه پیمائی ها ادامه خواهیم داد.

"اونماش دیسای " نماینده کارگران در شورای شهرداری لندن نیز گفت : راهپیمائی بزرگی بود .30 هزار نفر به خیابان ها آمدند،  این خیابان ها متعلق به ماست نه اردوگاه فاشیست ها!

 افراد زیادی در بریتانیا از افزایش گرایش های نژادپرستی و تندروهای افراطی نه فقط در انگلستان بلکه در اروپا و جهان بیمناک هستند و نسبت بدان هشدار می دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها