روایت خبرنگار العالم از داستان غارهای السویدا تا پایگاه التنف

روایت خبرنگار العالم از داستان غارهای السویدا تا پایگاه التنف
جمعه 2 آذر 1397 - 14:20

ارتش سوریه به تحکیم مواضع خود در تپه های الصفا در ریف شرقی استان السویدا ادامه می دهد که این امر به ارتش برای کنترل مسیرهای لجستیکی در مناطق صحرایی واقع در ریف السویداء تا اطراف غوطه شرقی در ریف دمشق کمک خواهد کرد.

العالم - سوریه

ارتش سوریه بعد از کنترل کامل خود بر تپه های الصفا به وسعت حدود 400 کیلومتر مربع، به سرعت پاکسازی آنها به سرعت ادامه می دهد.

پستی و بلندی‌ها، ناهمواری‌ها و غارهای صخره ای و آتشفشانی عناصر تشکیل دهنده تپه های الصفا هستند. وضعیت جغرافیایی منطقه نشان از دشواری نبردهای ارتش سوریه در آنجا دارد. گروه وهابی داعش این پهنه جغرافیایی را به مقری برای خود تبدیل کرده بود. این پهنه در امتداد صحرای متصل به تپه های الصفا تا پایگاه التنف را در برمی گرفت. این پایگاه از این گروه تروریستی حمایت می کرد.

کنترل بر تپه های الصفا به ارتش سوریه برای زیر آتش قرار دادن مسیرهای لجستیکی در مناطق صحرایی واقع بین ریف السویداء تا اطراف غوطه شرقی دمشق و ریف حمص کمک خواهد کرد و تامین امنیت روستاهای ریف شرق السویدا را به همراه خواهد داشت.

حسام زیدان خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه گفت که ارتش سوریه با آزاد سازی تپه های الصفا دست اشغالگران آمریکایی مستقر در پایگاه التنف را از این منطقه کوتاه کرد و به حضور گروه وهابی داعش در آنجا پایان داد. ارتش سوریه پیشتر نیز عناصر این گروه در مناطق مختلف از جمله حوض الیرموک و دیرالزور را از بین برده بود.

پربیننده ترین خبرها