شهادت بیش از 30 غیر نظامی در حمله ائتلاف آمریکایی به حومه دیر الزور

شهادت بیش از 30 غیر نظامی در حمله ائتلاف آمریکایی به حومه دیر الزور
جمعه 9 آذر 1397 - 12:08

منابع خبری اعلام کردند براثر حمله ائتلاف آمریکایی به غرب دیرالزور 30 غیرنظامی به شهادت رسیدند.

العالم - سوریه

خبرگزاری دولتی سوریه به نقل از منابع خود اعلام کرد براثر ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا جنایت جدیدی را در روستای الشعفه در حومه دیر الزور مرتکب شد. آمارهای اولیه حکایت از شهادت بیش از 30 غیر نظامی دارد مه اغلب آنها زن و کودک هستند.

منابع آگاه گفتند با توجه به حجم ویرانی که حمله جنگنده های ائتلاف بین الملل در منازل و دارایی های اهالی روستا به بار آورده است آمار شهدادر حال بالا رفتن است . اهالی با ابتدایی ترین وسایل در حال کنار زدن آوار و بیرون کشیدن جنازه شهدا از زیر آوار هستند و جستجو برای یافتن زنده ها ادامه دارد

طی هفته گذشته 45 غیر نظامی که اغلب زن و کودک بودند در روستای الشعفه و شهرک هجین در حمله جنگنده های ائتلاف بین المللی به تروریست های داعشی به شهادت رسیده اند 

دولت سوریه بارها با ارسال نامه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از آن ها خواسته است به جنایت های ائتلاف آمریکایی در سوریه پایان دهند.

آمریکا در سال های اخیر بارها به بهانه مبارزه  با گروه های تروریستی، غیرنظامیان را در سوریه و عراق هدف قرار داده است.

ائتلاف به اصطلاح ضد داعش در دوران ریاست جمهوری اوباما با هدف ادعایی مبارزه با تروریست های مستقر در عراق و سوریه شکل گرفت. این در حالی است که بر اساس گزارش های رسمی، آمریکا و شرکای غربی و عربی این کشور از ایجاد کنندگان و حامیان اصلی مالی و تسلیحاتی گروه های تروریستی از جمله داعش به شمار می روند.

پربیننده ترین خبرها