سی ان ان: نا آرامی های شنبه شب پاریس 4 میلیون یورو خسارت به بار آورد

سی ان ان: نا آرامی های شنبه شب پاریس 4 میلیون یورو خسارت به بار آورد
سه شنبه 13 آذر 1397 - 12:04

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: ناآرامی ها در پاریس همچنان ادامه دارد و طبق برآورد صورت گرفته ؛ خسارت ناشی از خشونت های شنبه شب گذشته رقمی بین سه تا چهار میلیون یورو است.

العالم ـ اروپا

شبکه خبری سی ان ان از پاریس افزود: دولت فرانسه درحالی که گزینه اعلام حالت فوق العاده را کنار گذارده، تلاش دارد تا پاریس را به وضعیت آرام روزهای قبل خود بازگرداند.
'بنژمین هدا' (Benjamin Haddad) پژوهشگر موسسه آمریکایی 'هادسون' در ارتباط با وقایع اخیر پاریس به سی ان ان گفت: دولت تلاش می کند تا اقتدار خود را در برابر معترضانی که جلیقه زرد خوانده می شوند نشان داده و بدین صورت خشونت را دفع کند.
این پژوهشگر افزود: خشونت های صورت گرفته از سوی معترضان در پاریس بی سابقه بوده است، زیرا شاهد خرابکاری در اماکن تاریخی که برخی از آنها جنبه یادبود دارند، بوده ایم و همچنین خودروها در خیابان های پاریس به آتش کشیده شدند.
هدا ادامه داد: خواسته معترضان نیز تعجب برانگیز است و آنها خواستار استعفای امانوئل مکرون هستند، وی تنها یک سال است که به این مقام انتخاب شده و چند سال دیگر از دوره ریاست جمهوری او باقی مانده است.
وی افزود: فرانسه 40 سال است که از نبود اصلاحات دراین کشور رنج می برد و شاهد اصلاحات اقتصادی نبوده است و اینها مواردی بودند که مکرون را به قدرت رساند.
هدا گفت: این اعتراض ها در ابتدا به خاطر شخص رئیس جمهوری فرانسه رخ نداد، چراکه فرانسه آماده چالش های اقتصادی جهانی نبود، این کشور آماده انتقال فن آوری 'انرژی سبز' (پاک) نبود، به همین خاطر دولت فرانسه مبادرت به افزایش مالیات و سوخت کرد.
این پژوهشگر ادامه داد: پیش از آنکه مکرون بر سر کار آید، نرخ بی کاری در فرانسه 10 درصد بود که اکنون به 25درصد رسیده است.
به گزارش ایرنا، مقامات فرانسوی با تشدید خشونت ها بعد از دو هفته اعتراضات سراسری در این کشور علیه افزایش مالیات سوخت و هزینه های معاش که جنبش «جلیقه زردها» آغازگر آن بوده اند، غافلگیر شده اند. 
پیش از این خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود مکرون بعد از اعتراضات ضد دولتی در پاریس که به زخمی شدن 133 نفر و ویرانی در پایتخت منجر شد، نشست بحران تشکیل داد.
این رسانه فرانسوی افزود: آمار جدید پلیس نشان می دهد که 412 نفر روز شنبه در وخیم ترین درگیری ها در این کشور دستگیر شده اند و 378 نفر همچنان در بازداشت هستند.
رئیس جمهوری فرانسه صبح یکشنبه گذشته پس از بازگشت از آرژانتین، به منظور بررسی میزان خسارت ناشی از حمله معترضان و دیوارنویسی بر روی طاق 'پیروزی'، از این بنای تاریخی مشهور دیدن کرد.
اعتراضات در فرانسه از 17 نوامبر (26 آبان) شروع شد و از طریق شبکه های اجتماعی گسترش یافت. اعتراضات در ابتدا با بستن بزرگراه ها و جاده ها در سراسر فرانسه و جلوگیری از دسترسی به مراکز خرید، کارخانه ها و برخی جایگاه های سوخت کلید خورد.
نخست وزیر فرانسه روز شنبه گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «بی ام اف» این کشورگفت که مقامات همه تدابیر امنیتی را برقرار کرده اند اما با گروه هایی مصمم، سازمان دهی شده و بشدت خشن مواجه هستند. وی از بیان این مطلب خودداری کرد که دولت در ارائه طرح های کاهش وابستگی به نفت اشتباه کرده است، سیاستی که به بروز افزایش مالیات سوخت منجر شد.
«پل مار» فعال جلیقه زردها به این شبکه تلویزیونی گفت: دولت مسئول خشونت در کشور است. ما اتفاقاتی را که رخ داده است محکوم می کنیم اما چاره ای نداشتیم. خشونت از بالا شروع شد که عامل آن بی تفاوتی و منفعل بودن دولت بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها