دومین کنفرانس مخالفان عربستانی مقیم خارج

دومین کنفرانس مخالفان عربستانی مقیم خارج
دوشنبه 19 آذر 1397 - 11:21

مخالفان عربستانی مقیم خارج با برگزاری دومین کنفرانس خود در لندن پایتخت انگلیس مسائل و مشکلاتی را همچون "سرکوب ها و تهدیدها در عربستان" بررسی کردند.  

العالم - عربستان

"یحیی عسیری" رئیس مرکز "دیوان" و ترتیب دهندۀ دومین کنفرانس مخالفان عربستانی در لندن اعلام کرد : نظام ریاض ادعا می کند که مخالفان عربستانی دچار اختلاف شده اند ولی برگزاری این کنفرانس خلاف ادعای ریاض را ثابت کرد و نشان داد که مخالفان با همدیگر متحد هستند.

عسیری افزود : نظام ریاض همچنین ادعا می کند که سرنگونی این نظام باعث بروز آشوب و هرج و مرج می شود ولی وحدت و اتحاد مخالفان نشان می دهد که این ادعا هم واهی است.

"عبدالله الغامدی" فعال حقوقی مخالف عربستانی نیز اعلام کرد : دومین کنفرانس لندن در حالی برگزار می شود که نظام سلطنتی عربستان دچار اختلافات و کشمکش شده است.

"هاله الدوسری" زن مخالف عربستانی هم اعلام کرد : نظام عربستان با رشوه دادن و سرکوب کردن نمی تواند کاری از پیش ببرد زیرا فضایی که در کشور ایجاد کرده است، فضای ترس و وحشت است و در این فضا نمی توان کاری از پیش برد.

الدوسری افزود : نظام حاکم عربستان با شکنجه فعالان سیاسی و حقوقی، غرب را متعجب و شوکه کرده است.

"سعید بن ناصر الغامدی" نیز گفت : استفادۀ نظام عربستان از علمای درباری برای توجیه اقدامات خود استفاده می کند و همین علمای درباری بودند که قتل خاشقجی را موجه جلوه دادند.

الغامدی افزود : برخی از همین علمای درباری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را موجه جلوه می دهند و از آن حمایت می کنند.

"سحر الفیفی" هم گفت : نظام ریاض از گروه های خشن همچون داعش برای ترساندن مردم استفاده می کند و مردم را تهدید می کند که اگر از فرامین ملوکانه سرپیچی کنند، داعشی ها را به جان آنها خواهد انداخت.

پربیننده ترین خبرها