در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس؛

هیات پارلمانی ایران با هیات های پارلمانی 5 کشور دیدار کرد

هیات پارلمانی ایران با هیات های پارلمانی 5 کشور دیدار کرد
شنبه 24 آذر 1397 - 23:08

هیات پارلمانی ایران در حاشیه پنجمین اجلاس جوانان اتحادیه بین المجالس با هیات های پارلمانی پنج کشور ، جمهوری آذربایجان ،ترکیه ، پاکستان ، چین و ژاپن دیدار و تبادل نظر کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سید هادی بهادری، نماینده مردم ارومیه و یکی از اعضای هیات پارلمانی ایران در این اجلاس ، روز شنبه در گفت وگو با ایرنا به تشریح نتایج این دیدار ها پرداخت و افزود: هدف از حضور در این اجلاس استفاده از ظرفیت های اتحادیه بین المجالس برای توسعه و رشد کشورمان است.
وی افزود: در این اجلاس 170 نماینده از 44 کشور جهان حضور داشتند.
چهار نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران شامل «سید هادی بهادری» نماینده مردم ارومیه، «محمد دامادی» نماینده مردم ساری، «خدیجه ربیعی» نماینده مردم بروجن و «سکینه الماسی» نماینده مردم عسلویه، در این اجلاس شرکت کرده اند.
بهادری در ادامه افزود: هیات پارلمانی ایران در دیدار با نمایندگان کشورهای چین و ژاپن خواستار هماهنگی و همکاری این کشورها برای مقابله با تحریم های اقتصادی ظالمانه بر ضد ملت ایران شد.
وی با اشاره به دیدار با هیات های پارلمانی جمهوری آذربایجان و ترکیه، اظهارداشت: در این دیدارها نیز علاوه بر تبادل نظر درخصوص مسائل پارلمانی، بر افزایش مبادلات تجاری تاکید شد.
بهادری گفت: محور اصلی مذاکرات دو هیات پارلمانی ایران و پاکستان نیز استفاده از ظرفیت های پارلمانی برای آزاد سازی مرزبانان ربوده شده کشورمان بود.
نماینده مردم ارومیه گفت: یکی از محورهای پنجمین اجلاس جوانان اتحادیه بین المجالس، حفاظت از محیط زیست بود ، که من نیز در مورد وضعیت دریاچه ارومیه و برنامه دولت برای احیای این دریاچه سخنرانی کردم.
بهادری گفت: بی توجهی به توسعه پایدار موجب شده برخی دریاچه های دنیا مانند ارومیه و آراد سرنوشت تلخی پیدا کنند.
وی افزود: خشکی دریاچه ارومیه باعث پراکنده شدن ریزگردهای نمکی در وسعت دایره ای به شعاع 500 کیلومتر خواهد شد.
نماینده مردم ارومیه خاطر نشان کرد که احیای دریاچه ارومیه 6 سال است که در دستور کار دولت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و برنامه هایی در این زمینه آغاز شده که موفقیت آن نیازمند همت مردم و جوانان است.
پنجمین اجلاس جوانان اتحادیه بین المجالس جهانی که روز جمعه در محل مجلس ملی حمهوری آذربایجان در باکو آغاز شده است امروز شنبه با صدور سندی به کار خود پایان داد.

پربیننده ترین خبرها