پس از هشت سال یک هواپیمای مسافربری سوری در تونس فرود آمد

پس از هشت سال یک هواپیمای مسافربری سوری در تونس فرود آمد
پنج‌شنبه 6 دی 1397 - 16:08

رسانه های تونسی امروز پنجشنبه اعلام کردند برای نخستین بار پس از حدود هشت سال، یک فروند هواپیمای مسافربری سوری در فرودگاه بین المللی الحبیب رقیبه «المنستیر» واقع در شمال شرقی تونس فرودآمد.

العالم - تونس

تارنمای تونسی «باب نت » نوشت، این هواپیما از فرودگاه بین المللی دمشق به پروازدرآمده بود و حامل 150 مسافر سوری بود که برای گذراندن تعطیلات سال جدید میلادی به تونس آمده اند.

باب نت افزود، این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی 'اجنحه الشام' است.

پیش از فرود این هواپیما، شمار زیادی از تونسی ها برای استقبال از مسافران سوری و خوش آمدگویی به آن ها به فرودگاه رفته بودند.

تارنمای رادیو «جوهره اف ام » تونس نیز نوشت،«طلال حسن » رئیس انجمن سوری های مقیم تونس پیش از این، از فرود نخستین هواپیمای سوری در تونس از سال 2011 در روز پنجشنبه خبر داده بود.

وی شمار مسافران سوری این هواپیما را 160 نفر اعلام کرد و گفت، آن ها یک هفته در تونس می مانند و از اماکن دیدنی شهرهای مختلف تونس دیدار می کنند.

المنصف المرزوقی رئیس جمهوری پیشین تونس در ماه فوریه سال 2012 روابط کشورش را با سوریه قطع کرد.

الباجی قاید السبسی رئیس جمهوری کنونی تونس ، قطع رابطه با سوریه را اشتباه دانسته و زمان تبلیغات انتخاباتی وعده داده بود روابط با سوریه را از سر گیرد.

رسانه های عربی طی چند روز گذشته اخباری مبنی بر رایزنی و تلاش تونس و الجزایر با کشورهای عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب منتشر کرده اند.

سی‌امین دور اجلاس سران کشورهای عربی قرار است ماه مارس آینده در تونس برگزار شود و گفته می شود تونس تلاش می کند «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه را به این اجلاس دعوت کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها