راهکار "هرج و مرج خلاق" در اردن

راهکار
شنبه 27 آبان 1391 - 17:16

العالم، امان - فعال سياسي اردني، افزايش قيمت ها در اين کشور را تصميم آگاهان? رژيم براي راه اندازي "هرج و مرج خلاق" در اين کشور دانست.

" جورج حدادين" روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: اردن كشوري بحران زده با اقتصادی بيمار و خزانه ای خالی است؛ از این رو رژيم حاكم به خوبي مي دانست كه افزايش قيمت ها، مردم را به خيابان ها خواهد كشاند؛ از این رو هدف رژیم سوء استفاده از این اعتراضات است.

فعال سیاسی اردنی با اشاره به این که "سياست هرج و مرج خلاق" را آمریکایی ها برای ایجاد خاورمیانه ای جدید طراحی کرده اند،گفت: دولت نجات ملي نمی تواند بحران را حل و فصل کند و کشور را نجات دهد؛ اقتصاد كشور از هم پاشيده است و هيچ شخص يا حزب سياسي هم نمی تواند مشکلات را حل کند.

حدادین، افزود: بازگشت قیمت ها به وضع پیشین هم نمی تواند اعتراضات مردمي را متوقف کند، زیرا بحراني كه دامنگير اردن شده، اقتصادي، اجتماعي و سياسي است و چنين بحراني نيازمند راه حلي ريشه اي و  انتقال واقعي همۀ صلاحيت ها به مردم است.

گفتنی است هزاران تن از مردم اردن، جمعه شب در مركز امان پايتخت كشور در تظاهراتی بی سابقه خواستار سرنگونی ملك عبدالله پادشاه اردن شدند و این تظاهرات به درگیری با پلیس منجر شد .

16-18:16

 



پربیننده ترین خبرها