نماينده انگليس:وقايع غزه غيرقابل توجيه است

نماينده انگليس:وقايع غزه غيرقابل توجيه است
يکشنبه 28 آبان 1391 - 09:46

عضو پارلمان انگليس ديروز (شنبه 27 آبان) در حاشيه تظاهرات در مقابل سفارت رژيم صهيونيستي در لندن به خبرنگار العالم گفت: آنچه براي شهروندان باريكه غزه در حال وقوع است ، قابل توجيه نيست. ساكنان غزه از حق زندگي و بهره مندي از وطني امن محروم و نمايندگان منتخب و قانوني آنان در زندان هاي رژيم صهيونيستي محبوس هستند.

"چرمي كوربن" افزود: ساكنان باريكه غزه از كشتار و حملات هوايي ارتش اسرائيل رنج مي برند و اميدواريم كه تظاهرات و اعتراض هاي ما مواضع غرب را تغيير دهد و باعث به رسميت شناخته شدن حقوق مشروع ملت فلسطين و تشكيل كشور مستقل براي آنان در سرزمين غصب شده فلسطين شود.

به گزارش يكشنبه خبرنگار العالم از لندن، گروهی از مردم انگليس ديروز با تظاهرات در پايتخت اين كشور حملات رژيم صهيونيستي به فلسطينيان باريكه غزه را محكوم كردند.
 شماري از مردم انگليس روز شنبه با تجمع مقابل سفارت رژيم صهيونيستي در لندن، ادامه حملات ارتش اين رژيم به باريكه غزه را محكوم و اين حملات را ادامه سياست مجازات جمعي و كشتار شهروندان باريكه غزه اعلام كردند.
تظاهر كنندگان تحريم تسليحاتي رژيم صهيونيستي به سبب نقض قوانين بين المللي از سوي اين رژيم و نيز تلاش بين المللي براي توقف جنايت هاي آن در حق فلسطينيان غزه را خواستار شدند.
شركت كنندگان در تظاهرات ديروز لندن اعلام كردند كه مواضع انگليس و غرب در برابر سياست هاي اسرائيل به مثابه همدستي آنان با رژيم صهيونيستي در جنايت هايي است كه عليه ملت فلسطين مرتكب مي شود.
تظاهر كنندگان، انگليس را به نفاق سياسي و دو گانگي در موضع گيري ها متهم و اين پرسش را مطرح كردند كه آيا كشتار زنان و كودكان در باريكه غزه دفاع از خويش است ؟
در همين حال، جان رايس سخنگوي ائتلاف "جنگ را متوقف كنيد" درحاشيه اين تظاهرات به خبرنگار العالم گفت: تضاد و نفاق سياسي دولت انگليس بر كسي پوشيده نيست دولت از حملات اسرائيل حمايت، اما دفاع جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) را محكوم مي كند، حق فلسطينيان را در دفاع از خود منكر مي شود همچنين در خصوص سوريه، درحالي كه مي داند مردم سوريه مخالف مداخله خارجي در كشورخود هستند ، خواستار تجهيز مخالفان به اسلحه مي شود.
"محمد ابوغنيمه" از دانشجويان شركت كننده در تظاهرات لندن نيز به خبرنگار العالم گفت: در تظاهرات شركت كرده ايم تا اقدام هاي تجاوزكارانه اسرائيل عليه باريكه غزه را محكوم كنيم.
ابوغنيمه خاطرنشان كرد كه "بنيامين نتانياهو" نخست وزير اسرائيل، از قدرت نظامي گروه هاي مقاومت فلسطين و توان بازدارندگي آنها غافلگير شده است.

پربیننده ترین خبرها