دیده‌بان حقوق بشر: عربستان باید به ناظران بین‌المللی اجازه دیدار با زندانیان را بدهد

دیده‌بان حقوق بشر: عربستان باید به ناظران بین‌المللی اجازه دیدار با زندانیان را بدهد
جمعه 5 بهمن 1397 - 10:31

دیده‌بان حقوق بشر با بی‌اعتبار خواندن تحقیقات سعودی‌ها درباره نحوه برخورد با زندانیان سیاسی، گفت که مقامات این کشور باید به ناظران بین‌المللی مستقل اجازه ورود به این کشور را بدهند تا با زندانیان دیدار و گفت‌وگو داشته باشند.

العالم- عربستان سعودی

سازمان «دیده‌بان حقوق بشر» دیروز پنجشنبه از عربستان سعودی درخواست که با اعزام ناظران بین‌المللی مستقل به این کشور موافقت کند تا از نزدیک با زندانیانی که داخل زندان‌های سعودی در معرض شکنجه قرار می‌گیرند، دیدار کنند.

«مایکل پیج» معاون مدیر بخش خاورمیانه‌ دیده‌بان حقوق بشر گفت که «تحقیقات داخلی سعودی‌ها منجر به حقیقت ماجرای برخورد با زندانیان از جمله شخصیت‌ها شاخص این کشور نخواهد شد. اگر مقامات سعودی واقعا می‌خواهند به حقیقت آنچه را که در داخل زندان‌های این کشور روی می‌دهد، پی ببرند باید به ناظران بین‌المللی مستقل اجازه دیدار با زندانیان را بدهند.»

کمیته اعضای پارلمان انگلیس و وکلای بین‌المللی در تاریخ دوم ژانویه سال ۲۰۱۹ از مقامات سعودی درخواست سفر به کشورشان برای دیدار با فعالان بازداشت‌شده را کرده بودند، اما هنوز پاسخی به آن داده نشده است.

در تاریخ ۱۳ ژانویه سال جاری میلادی نیز دادستان سعودی دستور آغاز تحقیقات درباره ادعای شکنجه فعالان حقوقی را داده بود تا گزارش مربوط به آن نیز مستقیما در اختیار شاه سعودی قرار بگیرد.

پربیننده ترین خبرها