در پی بازگشت امنیت و ثبات به سوریه رخ داد؛

سفر گردشگران غربی به درعا در جنوب سوریه

سفر گردشگران غربی به درعا در جنوب سوریه
پنج‌شنبه 16 اسفند 1397 - 19:27

نخستین گروه از گردشگران فرانسوی، سوییسی و کانادایی پس از هشت سال برای بازدید از آثار تاریخی شهر بصری شام در استان درعا در جنوب سوریه وارد این منطقه شدند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا) ، این گروه از گردشگران غربی که شامل 35 نفر هستند علاوه بر بصری شام از دیگر مناطق باستانی استان درعا نیز دیدن کردند.

شهر درعا اواخر اسفند ماه 1389 دچار ناآرامی و آشوب شد و پس از آن تروریست ها بارها این شهر را اشغال کردند و در ادامه از سوی ارتش سوریه آزاد شد.

در بهار امسال ارتش سوریه به دنبال عملیات سنگین علیه تروریست ها در جنوب سوریه در کمتر از یک ماه سه استان جنوبی این کشور را از لوث وجود تروریست ها پاکسازی کرد و در برخی مناطق نیز درگیری شدیدی با تروریست ها داشت.

احمد المصری عضو دفتر اجرایی شورای استان درعا در ارتباط با حضور گردشگران فرانسوی ، سوییسی و کانادایی در این استان گفت ، حضور این گردشگران نشانه بازگشت امنیت و ثبات به این استان است .
به گفته وی ، برنامه هایی برای ترمیم برخی خرابی ها در آثار باستانی سوریه وجود دارد که در این زمینه اولویت با شهر درعا در جنوب سوریه است.

در جریان بحران اخیر سوریه تروریست ها به آثار باستانی این کشور نیز رحم نکرده و بسیاری از این آثار را تخریب و برخی را با همکاری کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی به سرقت بردند.

بر اساس اعلام 'محمود حمود' مدیر کل آثار باستانی و موزه های سوریه تاکنون 9 هزار اثر باستانی به غارت رفته توسط قاچاقچیان و تروریست ها به کشور بازگردانده شده و علاوه بر این ارتش سوریه و همپیمانان آن توانستند پس از آزاد سازی مناطق تحت تسلط تروریست ها، هزاران قطعه آثار باستانی را از آنان پس گرفته و به دولت تحویل دهند که این آثار هم اکنون در دمشق نگهداری می شود.

به گفته حمود، دولت سوریه با سازمان های بین المللی از جمله سازمان آموزشی، علمی ، فرهنگی ملل متحد(یونسکو) برای بازگرداندن آثار باستانی سرقت شده در حال همکاری است.

پیش از آغاز بحران، سالانه حدود دو میلیون اروپایی به سوریه برای اقامت های کوتاه مدت و بلند مدت سفر می کردند و صنعت گردشگری در این کشور به عنوان یکی از منابع مهم درآمد زایی محسوب می شد.

پربیننده ترین خبرها